Doorgaan naar hoofdcontent

Op mijn heupen

Ik kreeg het een beetje op mijn heupen toen ik gisteravond dit bericht van blogvriendin Emie las waarin ze vertelde dat haar vriezer met veel fruit erin was ontdooid door een stroomstoring. Ook in mijn vriezer veel fruit en aangezien we nog een uitstapje gaan maken en de vriezer hier onbeheerd achter zullen laten besloot ik vanmorgen om de laatste twee kilo kruisbessen te mengen met twee kilo aardbeien en daar jam van te maken. En van die andere paar kilo aardbeien ga ik deze week wel saus maken, lekker voor over de yoghurt. Ze blijven maar komen, die aardbeien. Na thuiskomst plukte Mart gisterenmiddag weer een kilo. Tussendoor draaide ik nog vier wassen, de was van het vakantiehuis lag er immers ook nog. Dat wassen gaat snel hier, ik heb twee wasmachines tot mijn beschikking, Mart spant een extra lijn en de wind en de zon doen de rest. Het meeste ligt al weer schoon in de kast. Verder had ik ook nog fijne lange telefoongesprekken met kinderen en kleinkinderen. Het gaat goed met ze, daar in Nederland, mijn moederhart is weer gerust.



Reacties

Jeanne zei…
En wanneer ga je eens uitrusten?
Geweldig dat jullie (nog) zoveel aardbeien hebben.
Soms dan heb je dat ineens he, dan schrik je van iets dat iemand verteld. Maar deze aardbeien en kruisbessen zullen je niet meer ontkomen. Daar gaan jullie fijn van genieten. En wat een leuk stapeltje handdoeken. Ben dol op stapeltjes/stapels.
Emie zei…
Ha, ha, die heupen van ons hebben het te verduren. En dat je meteen als een speer aan de gang gaat zodra je de huisdeur bent binnengestapt, herken ik ook al. Rust roest. Lekker bezig zijn dat voelt toch wel heerlijk hè?
KnutzEls zei…
Groot gelijk, zou jammer zijn om fruit weg te moeten gooien. En zo'n mooi stapeltjr valt ondrr klein geluk.
In de weer zei…
Dat vind ik ook altijd zo leuk van thuiskomen na de vakantie, al is het nog zo laat, meteen was in de machine.
Veel plezier weer op jullie volgende uitstapje.
Sjoerd zei…
Een mens moet gewoon bezig blijven.
Marthy zei…
Ik heb net een week vakantie gehad.....;-))
Marthy zei…
Ze blijven groeien, tientallen kilo's zijn al geplukt.
Marthy zei…
Je zou mijn linnekast eens moet zien....
Marthy zei…
Als ik zo een weekje weg geweest ben zit ik weer vol energie, Emie, en hier is altijd wat te doen.
Marthy zei…
Leuk, klein geluk.....
Marthy zei…
En het droogde zo lekker vandaag en voor morgen hebben ze een bak regen voorspeld.
Marthy zei…
Nou, dat lukt hier wel hoor, Sjoerd.
Jan uit Perth zei…
Jouw moederhart is weer gerust, en dat is je van harte gegund!
miekequilt zei…
Heerlijk, die jam. Wij komen na een vakantie altijd met zo'n dertig potten terug. Kunnen we de hele winter aan ons geliefde Frankrijk denken. En je gasten kunnen genieten van heerlijk fris beddengoed. En jullie kunnen verder genieten omdat het met de (klein) kinderen goed gaat.
Anoniem zei…
ook misschien een mooie log met foto's aan wijden!!
Anoniem zei…
Wat bruis je van energie en wat een mooie stickers op je potjes!

groet
Marrian
Dufraing Marc zei…
Hallo, even een vraagje op deze manier (ik vond geen andere contactmogelijkheid). Ik volg je blog al een tijd en probeer sinds enkele jaren je recept van "gevulde tomatensaus" uit met ieders tevredenheid. Hier in mijn moestuin in zuid frankrijk heb ik nu ook een overvloed van andere groenten (paprika, courgette, aubergine, uien, look, ..) Nu dit jaar ook weer - vorig jaar heb ik "ratatouille" ingemaakt en geweckt. Ik vraag me nu ook af of het mogelijk zou zijn om dit op de manier van de gevulde tomatensaus te doen (zonder te wecken) Heb jij hier eventueel ook ervaring mee?
grt vanuit de regenachtige haute garonne
Pippa's Hus zei…
Als het goed gaat met de kids gaat het goed met moeder! Zo is het hier ook. Wat heb je toch heerlijk jam gemaakt. Wat een rijkdom brengt de tuin jullie. XX Esther
Marthy zei…
Ik heb drie kinderen, twee schoonkinderen en vier kleinkinderen in Nederland, Jan. Het gaat goed met ze, ze zitten allemaal lekker in hun velletje. Ik tel mijn zegeningen.
Marthy zei…
Wat grappig, Mieke. Dus jij maakt in je vakantie lekker jam?
Marthy zei…
Leuk hè, die stickers. Op internet gevonden.
Marthy zei…
Rijkdom, Esther, als het goed gaat met de kinderen. En ook rijkdom in potjes, haha.
Marthy zei…
Ik zou die ratatouille gewoon in potten durven te doen, Marc. Misschien ga ik het ook eens proberen. Voor inmaak recepten, kijk eens bij Diana onder het kopje recepten: http://www.mooiemoestuin.nl/
Linnenkasten ben ik ook dol op!
miekequilt zei…
Nee hoor Marthy. Die kopen we lekker overal.
Het stoeltje waarop jouw stapeltje ligt is geweldig, doet me denken aan heel lang geleden, toen we thuis zo'n stoeltje hadden.
Marthy zei…
Ik kocht het een paar jaar geleden op een rommelmarkt in Stolwijk en ben er nog steeds verliefd op.