Doorgaan naar hoofdcontent

Nog meer Florence

Er is zoveel te zien in Florence. Zullen hier fakkels in gestaan hebben vroegen we ons af, er was een hele rij op een oude muur van een groot gebouw. Ook de 'gewone' huizen in Florence zijn mooi, kijk alleen maar eens naar die fraaie raamomlijstingen.


We bezoeken het Palazzo Medici-Riccardi, ooit de zetel van de machtige Medici-familie. Wat moet die mensen ongelooflijk rijk zijn geweest. Op een binnenplein was een net gespannen waar vogels van zwart papier aan vastgemaakt waren. Het gaf een heel fraai effect. Daar onder was een opstelling gemaakt van vierkante vlakken met foto's erop. 



Waar vindt je zo'n prachtige markthal? Er is meer dan genoeg moois in Florence dus wordt er blijkbaar niet moeilijk over gedaan om onder deze eeuwenoude bogen een paar kramen neer te zetten.

Als laatst liepen we naar de Ponte Vecchio, een beroemde middeleeuwse brug over de rivier de Arno. Op de brug allemaal juwelierswinkeltjes. Maar het leukst zijn toch die gekleurde huizen aan de buitenkant van de brug. We zagen natuurlijk nog veel meer, er is ook zo ontzettend veel te zien in deze stad, in deze hele streek. In een kleine twee weken hebben we genoten van Toscane in al zijn facetten, we komen beslist nog eens terug.




Reacties

Jeanne zei…
Ik heb met jullie meegenoten!!
miekequilt zei…
Ik vind de foto's prachtig, maar voor mij is het allemaal erg groots. Ik geniet meer van het Franse landschap.
Vlimbouter zei…
Je hebt me overtuigd. Florence komt op mijn citytrips-verlanglijstje.
Sjoerd zei…
Haha geinig, ik kom veel foto's tegen die ik ook gemaakt heb daar. Back in time...
Janet zei…
Wij waren dit voorjaar in Toscane, zag veel bekende plekjes. Ook wij hopen er nog eens terug te komen, mooie omgeving en heerlijk eten!
Mooi! En zo'n rijtje huizen levert altijd een leuke foto op, waar je ze ook ziet.
Marthy zei…
Ja, het was genieten Jeanne, met volle teugen.
Marthy zei…
Ik kan het begrijpen, Mieke, voor mij hoeft het ook niet allemaal zo overdadig. Maar het blijft mooi om eens gezien te hebben.
Marthy zei…
Vast fijne herinneringen, Sjoerd.
Marthy zei…
Ha Janet. Ja, alleen al voor dat heerlijke eten zou je terug gaan;-)
Marthy zei…
In die Italiaanse steden hebben ze wel heel veel mooie rijtjes, Jeanette.
Wieneke zei…
Fantastische reis. Florence vond ik nogal heftig qua gebouwen. Te overdadig eigenlijk. Maar DE brug vond ik super. Leuk om zo nog eens mee te kijken.
Elizabeth zei…
Tjonge, wat hebben jullie veel gezien! Ik ga alles nog eens goed lezen en bekijken, vooral die prachtige foto's...
Aan de kleding van de mensen kun je zien dat de temperaturen nog hoog waren en het valt me op dat er ook echt nog wel toeristen zijn. Wij zijn net terug van een tripje Frankrijk en daar was het in toch wel erg rustig...

Groetjes, Elizabeth
Marthy zei…
Ook ik had die ervaring met Florence, Wieneke. Het mag wel wat minder en die brug vonden wij ook heel leuk.
Marthy zei…
W hebben het ontzettend getroffen met het weer, Elizabeth. En ja, ik denk dat de Toscaanse steden het hele jaar door druk blijven. Ik ga gauw op jouw blog even bijlezen.
Het valt me op dat alles er even goed onderhouden uitziet. Nou is Florence natuurlijk een wereldstad, maar het is toch prettig dat onderhoud hoog op het lijstje van het bestuur staat. Die kleuren op die onderste foto...fantastisch!
Lieve groet
Marthy zei…
In de steden die veel toeristen trekken staat alles er goed bij, Mirjam. Maar daar buiten zie je veel armoe en achterstallig onderhoud. De wegen zijn dramatisch slecht, Italië is duidelijk een arm land.