Doorgaan naar hoofdcontent

Wandeling naar de kloosterkerk van Sant'Antimo




Even genoeg stedenschoon gezien, vandaag wat natuurschoon. We maakten een wandeling van bijna drie uur die begon in het plaatsje Montalcino en eindigde bij de kloosterkerk van Sant’Antimo. Onze routen ging door een landschap van bossen en open velden. Onderweg ontzettend veel wijngaarden waar men druk met de druivenoogst bezig was.  Vaak heeft zo’n wijnboer dan ook nog heel wat olijvenbomen staan.

De plek waar de kloosterkerk ligt is adembenemend mooi.  Eenzaam staat het gebouw in een kleine vallei, midden tussen de weilanden en de  wijn- en olijfgaarden.  Je zou dit moeten kunnen schilderen.


We liepen  weer omhoog naar het plaatsje Castelnuovo dell’Abate waar we wat aten en daarna de bus terug namen naar Montalcino. Na twee nachten in een B&B geslapen te hebben staan we nu weer op een camping waar we een caravan gehuurd hebben.




Reacties

Jeanne zei…
Oooo, dat doorkijkje, beeldschoon!
KnutzEls zei…
Sprookjesachtig en waar je ook heen gaat, er zijn overal zulke juweeltjes. En dan dat heerlijke eten..... Puur genieten!
Sjoerd zei…
Aha, ook iets dat me volkomen onbekend is, maar zeker niet minder mooi.
In de weer zei…
Heerlijk om daar te wandelen en jullie zijn ook echte wandelaars, schitterend !
Emie zei…
Dus weer terug in Toscane. We kennen dit niet maar gaan het wel onthouden. mooi zeg!
Marthy zei…
Voor dat doorkijkje moest ik wel even over een touwtje stappen wat aangaf dat ik daar niet mocht komen. Twee stappen had ik maar nodig voor die foto en dan ben ik graag even ongehoorzaam.
Marthy zei…
Goed dat we er af en toe een wandeling tussen gooien, Els want ander zou zelfs ik hier dicht groeien.
Marthy zei…
Net als Els zegt Sjoerd, kleine juweeltjes.
Marthy zei…
Ik heb altijd het gevoel dat ik al lopend nog meer kan genieten van een land, Toos.
Marthy zei…
En al die prachtige wijngaarden er om heen maken Adrie helemaal lyrisch.
De eerste foto's, zo stel ik me inderdaad Italië voor. Mooi. En dat heerlijke eten is ook niet te versmaden.
Mooie zuiderse plaatjes!
De foto van die gevelsteen: indrukwekkend! Net als het landschap en het kleine kerkje. Eenvoud heeft de meeste schoonheid.
Die salade ziet eruit om rauw in te bijten (-:
Lieve Marthy, heel erg bedankt voor je kaart. Het deed me goed. Ik ga graag een keer op je uitnodiging in om samen een strandwandeling te maken. Maar met een bakkie koffie/thee drinken bij elkaar ben ik ook al tevreden.
Lieve groet ♥
Marthy zei…
Die foto is echt Italië. Wijngaarden gecombineerd met olijfbomen op die manier zie je niet in Frankrijk.
Marthy zei…
Wat is er toch veel moois te zien in die zuidelijke landen.
Marthy zei…
Kom eerst een bakkie doen!