Doorgaan naar hoofdcontent

Wandeling vanaf de camping

                                         
Onze camping ligt hoog, op 735 m. en dan krijg je zo'n zonsondergang, prachtig. En als je dan gaat wandelen zoals wij vandaag weer deden en stijgt naar ruim 1000 m. krijg je zulke uitzichten op het omringende land, ook heel mooi.


We treffen het met het weer, het blijft mooi alhoewel het 's avonds op deze hoogte behoorlijk afkoelt daarom gaan we morgen een wat lagere streek opzoeken. Maar het hoort bij de herfst, dat kouder worden van de nachten, net zoals deze kleine paddenstoelen waarvoor ik op de knieën ging.



Prachtige huizen kwamen we tegen onderweg, de meeste afgesloten, dus vakantiehuizen. Eenzaam en verlaten met uitzichten om jaloers op te worden. Aan dit huis, ook weer op een prachtig punt, moest nog veel gebeuren, men was er hard aan het werk.


De eigenaar kwam naar buiten en we hadden met een paar woorden Engels een gesprek met hem. Hij vertelde dat het een levenswerk was maar daar had hij blijkbaar geen moeite mee. Ach, hij was nog jong en had nog veel tijd. Terwijl hij met ons sprak zette hij de geit die Elba heette vast aan een touw want anders zou ze met ons meelopen.


Toen we doorliepen keerde ik me om en nam nog even een foto van zijn geweldige plek.

Toen we bijna beneden waren nam ik deze foto. Zo liggen er hier veel dorpjes, allemaal met een oud historisch centrum waar de tijd heeft stil gestaan.




Reacties

In de weer zei…
Ook weer adembenemend mooi . Een cadeau voor jullie op deze dag zal ik maar zeggen.
jeanne zei…
Die dorpjes vaak op zo'n heuvel. Weer een mooie wandeling! Ik zou zo mee willen wandelen!
Oh wat een prachtige foto's. En die zonsondergang....
KnutzEls zei…
Ik heb mijn hart verpand aan Toscane, al sinds een schildervakantie in 1992. Dus ik geniet van jullie reis!
Prachtige foto’s Marthy!
Sjoerd zei…
Ik zou er zo willen wonen... Maar toch gaat nu eerst onze kleindochter voor alles. Maar dat is een verhaal apart.
Jan uit Perth zei…
Jullie zijn een stelletje geluksvogels, Marthy: zóveel moois te zien daar!
Alle foto's zijn even mooi. Wat zou ik graag in deze omgeving willen wonen. Ik kan de jongeman goed begrijpen. Het geeft niets dat het opknappen van het huis zijn levenswerk wordt. Hij geniet van het herstel en het zal ongetwijfeld aanvoelen als vakantie. Jullie boffen toch maar. Het allermooiste is dat jullie dat zelf beseffen.
Nog veel fijne wandelingen. Ik loop elke keer in gedachten naast jullie (-:
Liefs Kakel ♥
Pippa's Hus zei…
Dank je wel dat we mee mochten wandelen. Adembenemend mooi daar. XX Esther
Heel sfeervol om daar rond te wandelen, wat een uitzichten
Marthy zei…
Onthoudt jij dit soort dingen Toos? Of heb ik deze datum pas genoemd?
Marthy zei…
In Frankrijk liggen dorpjes meestal tegen een heuvel, hier op een heuvel. Leuk.
Marthy zei…
De uitzichten zijn weer zo anders dan in Frankrijk.
In de weer zei…
Er hing nog in mijn gedachten dat het rond deze tijd moest zijn, dus heb ik het even opgezocht.
Marthy zei…
Daar werden we door verrast. Ik moest hard rennen om mijn fototoestel te pakken.
Marthy zei…
Schildervakantie in Toscane, wat zal dat een feest zijn geweest.
Marthy zei…
Als het nodig is gaat je kind of kleinkind altijd voor, Sjoerd.
Marthy zei…
Ik weet het, Jan en daarom genieten we dubbel.
Marthy zei…
Zo fijn je weer te lezen, Kakel.