Doorgaan naar hoofdcontent

Gewoon laten groeien

In Nederland zal je dit soort begroeide balkons niet zo snel zien maar in zuidelijke landen heeft men er een natuurtalent voor om dat te doen. Zomaar wat aanplanten en dan gewoon laten groeien, vooral niet teveel meer naar omkijken. En wij noordelingen vinden het leuk om te zien en we zetten het ook nog eens op de foto, haha.




Deze Vietnammees gebruikte zijn vensterbanken om tomatenplanten te laten groeien. Geen gek idee, alleen...er reden wel erg veel auto's onderlangs. Al die uitlaatdampen op die tomaatjes, niet lekker lijkt me dat.


Reacties

Jeanne zei…
Wat een leuke verzameling! Ze mogen van mij hier in Nederland ook meer laten groeien.
Het heeft wel iets; dat nonchalante...... soms :-)
In de weer zei…
Misschien houden we hier het balkon meer vrij om van elk zonnestraaltje te kunnen genieten. Maar inderdaad het heeft wel wat.
Marthy zei…
Af en toe zou Nederland ook weleens wat meer sjeu kunnen gebruiken, Jeanne.
Marthy zei…
Hier ben ik vaak ook lekker nochalant in mijn tuin, in Nederland wat minder.
Marthy zei…
Hier vind ik het leuk, het past in de zuidelijke sfeer.
Sjoerd zei…
Op mijn balkon staat een grote oleander, groeit de jasmijn vanaf de grond, en staan de bloembakken met planten welig te tieren. Een crime voor onze glazenwasser...
Ageeth Mooij zei…
Mooi van een ander ;-)
Marthy zei…
Ik hoor het al, jij past wel in een zuidellijk land.
Marthy zei…
Ja, in Nederland denk ik er ook zo over.
Onliemie zei…
Ik ben verliefd op die nonchalance! We moesten het allemaal gewoon meer durven!
Marthy zei…
Je hebt helemaal gelijk maar de meeste Ollanders zullen dit alleen maar rommelig en slordig vinden.