Doorgaan naar hoofdcontent

Het Italiaanse platteland

Nadat we gisteravond lekker uit eten zijn geweest met een extra goede fles wijn om onze 46 jarige huwelijksverjaardag te vieren zijn we vanmorgen dwars door het gebied onder Sienna gereden.  We doen het op ons gemak en nemen allerlei kleine weggetjes om ten volle van deze prachtige landschappen te genieten. Eerst nog glooiende heuvels met wijngaarden en olijfbossen, de weggetjes omzoomd met rijen cypressen.






Daarna gaat het landschap over in uitgestrekte velden waar het koren al lang af is en die nu winterklaar liggen. Dit vind ik het mooist, de schoonheid van die kale velden. Meer hoeft het niet te zijn voor mij, daar kan geen palazzo tegenop. We vinden een hele leuke camping waar we een houten huisje huren met alles erop en eraan. Maar omdat we nog een groot deel van de middag voor ons hebben gaan we Arezzo bezoeken, een mooie stad die vlakbij ligt. Daar laat ik jullie morgen de foto’s van zien.



Reacties

Jeanne zei…
De lapjesdeken van Toscane, mooi! En ik verheug me al op Arezzo!
Annelies zei…
Mooi met die cypressen: echt Toscaans sfeertje!
Gefeliciteerd met jullie 46 jarig huwelijk: zeker een mooie fles wijn waard!!
Sjoerd zei…
Ik zou bij iedere boerderij stoppen om foto's te maken... Schitterend gewoon.
Marthy zei…
Daar raak ik niet op uitgekeken Jeanne, op die lapjesdeken.
Marthy zei…
Onder het opdrinken van die fles hebben we besloten om er nog maar een paar jaartjes aan vast te plakken.
Marthy zei…
We konden niet overal makkelijk stoppen maar hebben het wel veel gedaan.
Arezzo is ook weer zo’n prachtige plaats!
Van harte nog met 46 huwelijksjaren. Groot gelijk om er nog een paar aan vast te plakken!!!!
Ageeth Mooij zei…
Ik wens jullie nog veel jaren samen in goed gezondheid!
Jan uit Perth zei…
Van harte met jullie jubileum!
Marthy zei…
Ik wil zeker de vijftig halen, Jeanette. Een halve eeuw, stel je voor.
Marthy zei…
Dank je, Ageeth. Ja,die gezondheid wordt wel steeds belangrijker.
Marthy zei…
We zijn er trots op, Jan.