Doorgaan naar hoofdcontent

Dag 2 Lava Angeiras - Aver o Mar 22.10 km

Zo werden wij vanmorgen begroet toen wij weer de plankiers  op stapten om verder te gaan met onze tocht. In zes talen maar niet in het Nederlands. Niet erg, er zijn heel veel Portugezen die ons 'Bom Caminho'  wensen onderweg. Al lopend, vanaf de fiets en zelfs vanuit auto' s wordt er naar ons geroepen. 

Jullie zien het meteen aan deze foto' s, alweer een prachtige dag, we worden verwend met het weer.

 We konden gisteravond in het campingrestaurant eten, dat was erg makkelijk. Het  zat er vol met pelgrims, er werden allerlei talen gesproken. Maar een ontbijtje zat er niet in vanmorgen, dat moesten we zelf regelen. Geen probleem, de tweede strandtent waar we langs kwamen was open en heel snel stond er een lekkere kop koffie met een grote tosti ham-kaas voor onze neus.


Deze huiseigenaar had zijn huis vol hangen met mozaïeken  en aan deze, de grootste kon je zien dat we in Via Cha waren,  een vissersplaatsje.


Hier was iedereen die we zagen bezig met vis, erg leuk om te zien. 


Na ruim elf kilometer liepen we Vilo doen Conde in, een mooie wat grotere kustplaats. Het heeft een oud centrum waar we op een groot plein de lunch hebben gebruikt. Weer buiten natuurlijk,  het is gewoon te warm om binnen te zitten. 

 Naast ons twee Duitsers die net als wij aan hun  tweede dag bezig waren.  Maar ze konden niet verder, een van de mannen had een open blaar op iedere voetzool. Ze waren van plan om de bus naar Rates te nemen, daar een dag te wachten en dan met de inlandse  route verder te gaan.



Na lekker gegeten  te hebben gaat onze route langs nog wat mooie plekjes van deze  plaats waarna we door minder mooie  wijken met veel nieuwbouw weer terug naar de oceaan lopen. 

We lopen nog een kilometer of zeven verder langs de kust en nemen dan een hotel in Aver o Mar, een plaatsje van niets. Dit hotel ligt mooi op de route en op een punt waar willen stoppen. Eigenlijk veel te luxe voor een pelgrim dus we gaan er extra van genieten.
😏

Reacties

Ik geniet mee hier op je blog, prachtig!
Anoniem zei…
Indeweer zegt, zo is dat Jeanne, ik ook.
Ageeth Mooij zei…
Wat een lust voor het oog en ook nog heerlijk weer erbij!
KnutzEls zei…
Ook ik loop in gedachten mee..
Sjoerd zei…
Ik geniet ook van de mooie beelden, als je na een dag al blaren hebt ben je duidelijk niet goed voorbereid denk ik dan.
Bertiebo zei…
Ik loop ook mee in gedachten
Prachtig, een mooie tocht en ik wens jullie veel veilige kilometers.
Onliemie zei…
Die luxe hebben jullie meer dan verdiend! Geniet er van.
De ideale manier om een land te ontdekken. Prachtig weer :-)
miekequilt zei…
Wat heerlijk dat jullie zulk mooi weer hebben. Succes verder.
Annelies zei…
Wat heerlijk dat jullie zo'n mooi en zonnig wandelweer hebben, moet je toch voorstellen dat je de hele dag in de regen zou lopen! Zo te zien gaat het goed, foto's maken met de mobiel! Leuk trouwens die foto met de pijl in combinatie met de pijl van je kopfoto! Ga je ze verzamelen?
Ik geniet dubbel en dwars met jullie mee, wat een prachtige kleuren in Portugal!
Mag ik ook mee met al degenen die in gedachten met jullie meelopen?
pieke zei…
dit lijkt me zo leuk! ooit, als de kinderen groot zijn...
veel plezier!