Doorgaan naar hoofdcontent

Dag 5 Viana do Castelo - Caminha 30.9 km

Het is wat frisser vandaag maar toch nog twintig graden,  de trui kan na een uurtje al uit. We starten weer lekker vroeg en lopen de stad uit waarna we weer door kleine dorpjes en de velden daar omheen wandelen. Vaak van die weggetjes met muren van natuursteen.

Overal zie je uitingen van het katholieke geloof. Zelfs bij nieuwe huizen is zo'n altaartje gebouwd. Er worden veel kaarsen gebrand.


Er lag een prachtig landhuis achter deze poort. Alle bijgebouwen waren in dezelfde mooie kleuren geschilderd. 


Het laatste stuk van deze etappe bracht ons weer naar de Oceaan en dat vonden we heerlijk. Het was weer warmer geworden en dan is die frisse zeewind zo lekker.  Daarbij het geluid van de aanrollen golven en ik ben weer kind aan het strand van Noordwijk.

Ik had niet gedacht dat ik nog dertig kilometer kon lopen maar ik deed het zonder al te veel moeite. 
Het was eigenlijk niet de bedoeling om zoveel te lopen maar we misten een routeaanduiding en bleven stom genoeg doorlopen en dat kostte ons zeker vier kilometer. Samen met de al behoorlijk grote dagafstand werd het zo pas half vijf voordat we in onze albergue aankwamen. 

Er was gelukkig nog plaats en eenmaal binnen kwamen we weer veel oude bekenden tegen. In de vijf dagen dat we nu lopen zie je regelmatig  dezelfde gezichten en van de meeste ken je hun land van herkomst wel. Er werden al snel met een paar van hen plannen gemaakt maar dat lezen jullie morgen. 

Reacties

Wat een heerlijke reis, Fijn dat ik een stukje mee mocht. Succes verder!
Emie zei…
Je bent een bikkel en je maakt nog mooie foto's ook!
Bertiebo zei…
Jemig 30 km... respect!
Wat een afstand zeg, maar je hebt natuurlijk een bere-conditie!
In de weer zei…
Nou, het gaat prima met jullie, geweldig !!!
KnutzEls zei…
Dat was een stevig stukkie!
Sjoerd zei…
Oeps, dat is niet zo handig, verkeerd lopen...
Onliemie zei…
De zee zo vlakbij maakt het helemaal mooi! Nog heel veel succes hoor.
Elizabeth zei…
Ik bewonder jullie echt, zo lang kan ik dus niet lopen...
Tjonge, wat een moois komen jullie tegen!
Zo leuk om van dag tot dag te volgen...