Doorgaan naar hoofdcontent

Dagje Porto

We hadden lekker geslapen en liepen al vroeg in de stad. Nou, niet bepaald alleen hoor, grote groepen toeristen onder leiding van een gids luisterden aandachtig naar wat er verteld werd over al die mooie gebouwen die Porto heeft. 
Wij kijken alleen maar en zwerven met behulp van een plattegrond door straten en over mooie pleinen.



 Ik kijk niet alleen naar gebouwen maar ook in etalages. Altijd leuk om te zien wat er in een ander land te koop is. Ik heb bijvoorbeeld prachtige stoffenzaken gezien maar ook veel van die leuke rommelwinkeltjes die je in Nederland bijna niet meer ziet.

 In deze winkel die in een prachtig oud pand zat zijn we even binnen gelopen. Mooie cadeau artikelen, je wist niet waar je kijken moest.

 Nadat we deze kerk, de Igreja do Carmo met zijn prachtige tegelwerk nog bewonderd hadden verlieten we het oude centrum en gingen zakken naar de rivier. 


 Het was wat bewolkt en niet helemaal helder aan de rivier maar we waren allang blij dat het droog was want er was de hele dag regen voorspeld.


Op een terras aan het water hebben we lekker lang koffie zitten drinken en een leuk gesprek gehad met een medelander. Daarna zijn we over heel veel stenen trappen naar boven gelopen en hebben ergens op een plein tegenover de universiteit een broodje  gegeten.

Toen we om drie uur op onze kamer kwamen om de beentjes  te laten rusten begon het te regenen. Hebben wij even geluk gehad. 

Reacties

KnutzEls zei…
Dankzij jullie was ik weer even terug in het mooie Porto
Emie zei…
Wij waren in Porto in 2001 en ik kan me absoluut niet herinneren dat er mooie winkels waren met luxe goederen. Dus of mijn geheugen laat me in de steek, of de welvaart is er gestegen. Maar een indrukwekkende stad is het wel.
Unknown zei…
Vandaag een leuk gesprek gehad met de blogster. Bevlogen mensen, die de ware pracht van het oude ambacht weten te waarderen. Zoiets geeft de burger moed. Bedankt voor de gezellige en fijne gesprekken die we hadden aan de Douro. Groetjes. Frans
Sjoerd zei…
Schitterend dat geel in die boten. Een mooie stad.
In de weer zei…
Iets voor Bettie, die foto van de boten, het zijn gezichten. Van eenden dan, hè !
Lang geleden dat ik daar nog was! Verrasende stad!
Wat een omposante gebouwen, heel indrukwekkend lijkt mij als je daar loopt. Ik vraag mij altijd af hoe ze dat hebben kunnen bouwen.
Marry zei…
Wij waren er twee jaar geleden, prachtige stad.
Wel blij met de lift die naar de bovenstad voert.
Anoniem zei…
Die "medelander" was mijn pap. Leuk dat jullie zo'n gezellig gesprek hebben gehad. En dat in zo'n mooie omgeving. Heel veel plezier nog met jullie verdere reis.
Groet Marian
Grappig, wilde ik ook al zeggen 😀
Marthy zei…
Marian, wat leuk dat jij even reageerde. We hadden een heel fijn gesprek met je vader en hopen hem nog eens te zien.