Doorgaan naar hoofdcontent

Herfstlicht

 De laatste dag van augustus vandaag en het is nog steeds prachtig weer hier, niets te klagen. Toch merk ik dat we heel langzaam opschuiven naar de herfst. Het licht verandert namelijk. Dat harde licht van de zomer verdwijnt en daarvoor in de plaats krijgen we het mooie herfstlicht met die warme tinten.

 Deze foto's zijn vanmorgen om half acht gemaakt tijdens mijn ochtendwandelingetje en ik loop dan te genieten want ik ben gek op deze tijd van het jaar. Het lijkt wel of er dan een zekere rust neer daalt over de natuur.


 Lange schaduwen, het gras is nat van de dauw. We nemen een kopje thee en een boterhammetje en luisteren naar de stilte.

Reacties

miekequilt zei…
Heerlijk genieten van het mooie Franse leven.
Wat een heerlijke plek!
Bertiebo zei…
Ja dat licht, dat is zo. Dat verandert nu. Terwijl het nog zomer is
Sjoerd zei…
De mooiste momenten voor een fotograaf...
Wat een fijne plek op die laatste foto.
Jan uit Perth zei…
Beeldschoon, vooral die laatste foto...!
Marthy zei…
Ha Jan, dankjewel. Groetjes voor jullie beiden.
Mooi he! je merkt het meteen, het licht, de lucht. De planten en bomen gaan verkleuren. Ik heb vanmiddag een familie shoot, hoop dat er nog een klein zonnetje bij komt ;-) Fijne zondag!
Onliemie zei…
Mooi! Vooral die laatste foto. Ik zou me zo in die tuinstoelen willen ploffen om rustig te genieten van het mooie uitzicht.
Anoniem zei…
Vanochtend buiten had ik opeens; hé ik ruik de herfst, wat lekker! Nu lees ik het op je blog.
Grt. Lies
Marthy zei…
Hier beginnen nu de kastanjes te vallen, Lies. Een voorbode van de herfst.