Doorgaan naar hoofdcontent

Rommelmarkt op Col de Sarasset

  Het is alweer 15 augustus vandaag en in Frankrijk viert men dan l’Ascension, Maria Hemelvaart, nog steeds een katholieke zondag hier. En zoals gewoonlijk is er dan rommelmarkt op de Col de Sarasset waar we altijd met vrienden Lilian en Maarten heen gaan, vandaag aangevuld met schoondochter Christianne. 
Het is geen geweldige markt maar wel vlakbij en we komen altijd met iets thuis. En kijken is ook leuk want je verbaast je wat er allemaal te koop wordt aangeboden. Wat moet je bijvoorbeeld denken van twee vogelnestjes in een schoenendoos.


 Drie oude stofzuigers op een rij, minstens vijftig jaar oud, waar zie je die nog.

 Dit was heel mooi en nog in perfecte staat, een typemachine in een koffer, klein model dus die kon je mee op reis nemen. Wat dit betreft is er wel het een en ander veranderd.

En die type machine stond op een prachtige oude radio met een houten kast. Meubelstukken waren dat.

 Onze mannen lopen tussendoor even naar de auto om een paar zware spullen weg te brengen. Die plastic tas in Mart zijn handen woog als lood, ik laat later nog wel zien wat daar in zat.


En dit was de buit. Mandfles voor Christianne, inhoud plastic tas voor ons en de rest is voor Maarten en Lilian. En nu gaan we lekker lunchen bij onze vrienden.

Reacties

miekequilt zei…
Wat een prachtige buit. Sinds onze brocante met jullie, zoek ik overal naar mandflessen. Hopelijk zien we volgend jaar weer wat te koop.
In de weer zei…
Ik vind foto van de “rommelige” berg zó leuk !
Goed geslaagd. Gaan jullie vrienden van dat onderstel weer een nieuwe set maken? Mijn man is nu bezig met een onderstel van een bank dat al meer dan 20 jaar in de schuur lag, hij schuurt en schildert het en dan nieuwe latten er op. Tezijnertijd laat ik dat (natuurlijk) zien.
Elizabeth zei…
Ik ga weer een poging wagen om te reageren... elke keer is m'n reactie weg...
Elizabeth zei…
Het lijkt nu goed te gaan...
Wat leuk zo'n markt! Ja, daar zou ik ook naar toe gaan hoor. Grappig die oude stofzuigers... ik was vergeten dat ze er zo uitzagen heel vroeger...
Marthy zei…
Het is een tafelonderstel plus een onderstel voor een bankje wat uit twee delen bestaat. Onze vriend kennende gaat hij er wat moois van maken.
Sjoerd zei…
Voor 5 euro had ik zo'n stofzuigertje wel meegenomen... Mooi zo'n rommelberg.
Marthy zei…
En dan, Sjoerd? Wat ga je dan met zo'n stofzuiger doen?
Emie zei…
Heerlijk dat gescharreld op een curiosa markt. In de oranje tas zit vast een tuinornament.
Ageeth Mooij zei…
Zo mooie, voorbije glorie! Ik ben fan van de typemachine!