Doorgaan naar hoofdcontent

Held

Een beetje angstig kijk ik naar beneden, houdt manlief die ladder wel goed vast. Het snoeien van de druif is altijd mijn taak maar echt lekker voel ik me niet daar boven, ik ben geen held op hoogtes. Het is gelukkig zo gebeurd en het is echt de enige keer in het jaar dat ik op een ladder klim. Dit werkje deden we gisteren en het was ijskoud die dag. Toen ik klaar was met de druif waren mijn handen bevroren, in de topjes had ik geen gevoel meer.



Vandaag volop zon, ik droog zelfs een was buiten. We snoeien nog wat fruitbomen en als ik naar boven loop om de lunch klaar te maken hoor ik water spuiten. Ik roep direct Mart erbij en we zien dat er een slang lek is bij het verdeelpunt van het water waarmee wij hier in het dorp de tuinen sproeien. Dat zit net buiten onze tuinpoort maar Mart heeft het aangelegd en doet ook het onderhoud en reparaties eraan. Niemand anders zou er trouwens toe in staat zijn. Gelukkig dat dit gebeurt terwijl wij er nog zijn. Binnen een half uurtje is het probleem verholpen en kunnen we gaan eten. 



Reacties

Vlimbouter zei…
Toch flink van jou dat je die ladder opging!
PS: ik was eventjes offline, maar nu ben ik er weer met volle aandacht ;-)
Emie zei…
Dus Mart hield de ladder vast terwijl hij jou op de foto zette? Dapper hoor zo boven op een ladder, ik heb net als jij een hand ergens gesteund, anders durf ik echt niet. Wel fijn dat die klussen weer gedaan zijn en ook het lek verholpen is. Goede timing.
Marthy zei…
Af en toe even terugtrekken is prima.
Marthy zei…
Hij mocht even loslaten om een paar foto's te nemen, maar eigenlijk vertrouw ik dat niet, zie mijn gezicht.
brr, doodeng dat gebalanceer, mij niet gezien!
Onliemie zei…
Haha flinke Marthy! Je kan je weer ontspannen (voor een jaartje). Je bent vroeg met snoeien. Hopelijk wordt het niet meer te koud daar bij jullie? En die waterslang wist het precies! NU moet ik lek slaan! ;-)
miekequilt zei…
Stoer zeg, zo op die ladder en dan ook nog snoeien.
In de weer zei…
Nou, gelukkig dat jullie er nog waren. Durfal daar op die trap ;-)
Bertiebo zei…
Je bent een held!
Wat een mazzel dat de kraan precies tijdens jullie verblijf lek sprong. Die Mart is ook van alle markten thuis. Maar jij staat ook je vrouwtje!
Marthy zei…
Oh Mieke, ik ben helemaal niet stoer. Maar die druif moet gesnoeid worden en manlief snapt niets van snoeien.
Marthy zei…
Zie je het al voor je! Drie oude mensen en een kraan die maar staat te spuiten.
Marthy zei…
Alles wat we nu gesnoeid hebben kan wel wat vorst hebben hoor Kris.
Dufraing Marc zei…
Staat er in de winter ook water op dat waterleidingssysteem? Bevriest dat niet bij jullie? Ik laat in de winter steeds het water van de buitenleidingen omdat het anders bevriest. Druif snoeien vind ik zelf ook moeilijk, momenteel probeer ik een soort pergola te laten dichtgroeien maar het gaat allemaal zeer traag.
Zelf vind je het misschien niet heel erg stoer, maar dat is het wel als je hoogtevrees hebt. En ik kan het weten, heb er ook last van. Maar inderdaad, die druif moet toch gesnoeid worden. En zo doe je soms dingen die een beetje eng zijn. Maar als het klusje dan geklaard is, voelt dat heel goed.
Sjoerd zei…
Koud weertje anders om met water aan de slag te gaan...
Marthy zei…
De waterleiding is grotendeels ondergronds, Marc. Het is de trop plein, de overloop van de bron wat ons dorpje drinkwater bezorgt. Er staat altijd water op. Ach, en als er eens een kraantje kapot vriest vernieuwt Mart dat wel, die kosten niet veel.
Marthy zei…
Ja, Jeanette, ik moet mezelf echt even dwingen om die trap op te gaan ook al vind ik het eng.