Doorgaan naar hoofdcontent

Handel

Ik kan wel een handeltje beginnen in die groene flessen, deze twee kocht ik verleden week weer op de brocantemarkt in La Voulte en een daarvan is voor mijn buurvrouw Corrie. Nadat ze bij mij in huis zo'n fles zag staan en ik haar vertelde dat ik ze vrij gemakkelijk kon kopen heeft ze telkens gevraagd of ik er voor haar ook eentje mee kon nemen. 

Deze flessen zaten nog in manden die Mart er van af gehaald heeft. In één er van had een vettige substantie gezeten maar met wat soda en kokend heet water kreeg ik het eruit, Ik heb een grote maat flessenreiniger waar je de kop van kan verbuigen en daar krijg ik de flessen goed mee schoon. Spoelen met wat azijn en ze glimmen weer, klaar om weg te geven.

Reacties

Willy zei…
Ze zijn zeer geliefd die gistflessen. Ik vind het ook mooi!
Lot zei…
Zijn dit wijnflessen? Ze glimmen zeker mooi nu. Ik doe vaak handje rijst in een fles die schoon moet, flink schudden dan schuren de korreltjes de binnekant schoon.
Ik heb 2 flessen met in de rand het merk Vireda en daar las ik over dat dat nog geld waard is op MP.
Ik kocht ze in 1968 in winkeltje in Amsterdam, was de tijd van visnetten en flessen erin aan het plafond. Maar daarna hebben ze altijd wel ergens in huis gestaan en nog steeds vind ik ze mooi
schrijfsels zei…
Oh, mooi! Zo een zou ik ook wel willen hebben!
Onliemie zei…
Mooie vondst. De buurvrouw zal content zijn. :-)
Sjoerd zei…
Ik had er een aantal om wijn in te maken. Die zijn in de loop van de jaren verdwenen...
Emie zei…
Het blijven schoonheden, dat schoonmaken is vaak een hele kunst. Het is jou goed gelukt!
Mirjam zei…
Schitterende flessen zijn dat. Ik herinner me dat je er ook een, of waarschijnlijk meerdere, bij jullie huis in Frankrijk had staan, toen wij daar waren.
Fijne dag,
lieve groet,
Mirjam
KnutzEls zei…
Had er 1, gevuld met aarde en varens. Die hebben het niet overleefd nadat de dop was vastgelijmd 😒 daarna nog jaren leeg in de kamer gestaan maar in een opruimwoede verdwenen.
Marleen zei…
Heel decoratief, prachtig!
miekequilt zei…
Ze zijn enig. Ik heb ook één. Gekocht op een jou bekende markt.
Ze brengen de sfeer!
Leuke handel. Goede vangst voor de buurvrouw. Het schoon krijgen van die flessen is soms lastig. Wij hebben een grote van blank glas, en die wil niet schoon. Allerlei trucjes geprobeerd. Maar buiten staat-ie mooi en daar vind ik het niet zo erg.
lem zei…
Prachtig zijn ze
Jolande zei…
Ik vind ze heel erg mooi. Fijn dat je ze zo goed schoon kan krijgen.
denk vooral ook aan mij ;-) haha...