Doorgaan naar hoofdcontent

Steeds mooier

 Die grote artisjok die we in de moestuin ontdekten bij aankomst staat er nog en hij wordt steeds mooier want er zitten nu van die grote paarse distelachtige bloemen in. 
De houtbij kwam net even op visite toen ik stond te fotograferen.

 Vanaf het eerste terras kunnen we er zo op kijken en we genieten er iedere dag van. De artisjok staat zo'n twee meter vanaf de muur dus moeilijk van bovenaf te fotograferen maar  Mart stelde vanochtend voor om er een ladder bij te zetten zodat ik er boven kon hangen.
Het lukte me om zonder al te veel te trillen een paar foto's te nemen.

 Ik zou de bloemen natuurlijk af kunnen snijden en op de vaas zetten maar dat doe ik niet, ze zijn er trouwens ook veel te groot voor. Iedere ochtend bij het ontbijt zitten we te genieten van dit kleine schouwspel, ik hoop dat het nog even duurt.

Reacties

Sjoerd zei…
Mooie foto's Marthy, vooral de laatste kan me wel bevallen.
KnutzEls zei…
Mooi!! En straks als ie vrrdort ook weer mooi. Fijn dat we mee kunnen genieten.
Fijn dat jullie er zo ook van genieten. Heet dat niet, van de nood een deugd maken?
Coby zei…
Mooi en leuk dat je ons iaat meegenieten
Emie zei…
Dus jij doet enge dingen op een ladder alleen maar om ons die schoonheden te laten zien? Geweldig. Wat zijn ze mooi en wat heerlijk om er samen elke dag van te genieten in jullie zelf geschapen paradijs.

(ik geloof dat ik vanaf mijn laptop wel mijn reactie in één keer kwijt kan)
Marthy zei…
Ja, ik vond het ook wel een beetje eng maar Mart had beneden mij alles onder controle.
Fijn van die reacties!
miekequilt zei…
Ze zijn prachtig. Eten jullie niet?
In de weer zei…
Ja dat dacht ik ook, zó lekker als voorgerecht, met een sausje. Mmmmm
Marthy zei…
Ik heb ze weleens gegeten maar nog nooit zelf klaargemaakt. Het is nu in ieder geval te laat om deze nog te eten.
Een ladder pakken om een foto te kunnen pakken. Is dat echte liefde of niet?
Mooie foto's! Marthy. Geniet nog lang van jullie uitzicht.
Vera zei…
Prachtig Marthy, ik ben erg gek op artisjokken en jij hebt ze beeldschoon in beeld gebracht !
Marleen zei…
Ze zijn prachtig Marthy. En een houtbij heb ik volgens mij niet eerder gezien, bijzonder!
Marthy zei…
Dank je, Vera.
Kees zei…
Ze zijn prachtig Marty, inderdaad zonde om ze afsnijden, wel gevaarlijk hoor vanaf de ladder.
Groet Kees.
Griemmank zei…
Nog nooit een bloeiende artisjok gezien. Wat een mooi gezicht is dat.
Willy zei…
Prachtige foto's . Zo kunnen wij er mooi van meegenieten en heb je de foto's nog als ze uitgebloeid zijn.
Ik vind de bloemen prachtig. Ooit geprobeerd om Artisjokken te laten groeien in de tuin.
Alleen voor de bloemen. Niet gelukt. Toch nog maar eens proberen..... X
Marthy zei…
Nicht Stephanie reageerde op mijn Facebookpagina dat zij ze ook gezaaid had maar niets op zag komen. Ik vertelde haar dat ik onlangs heb gelezen dat artisjokken uit zaad opkweken niet makkelijk is dus ik heb haar aangeraden om volgend voorjaar een plantje te kopen.