Doorgaan naar hoofdcontent

Even weg

Wij gaan een weekje weg en we gaan alletwee verschillende dingen doen tijdens dat weekje. Jullie horen er later meer over. Maar weggaan met een moestuin vraagt in deze tijd van het jaar voorzorgsmaatregelen, het geeft volgende week nog rond de dertig graden op. 

Dus gistermorgen alle tomaten die enigzins rood waren van de planten gehaald en dat waren er weer heel wat. Onze laatste gasten vertrokken maar het lukte me nog om tussen het schoonmaken van het vakantiehuis door deze oogst te verwerken. Een paar nog te gele tomaten heb ik in de koele bijkeuken laten liggen en de rest fijngesneden, gekookt en saus van gemaakt en dat ging de vriezer in. Als we terugkomen ga ik er passata van maken, daar had ik nu onvoldoende tijd voor.

Één tomaat was zo groot gegroeid, ongelooflijk, ik had hem eigenlijk moeten wegen. Maar hij kreeg wel een aparte foto.

In dit soort situaties zijn we heel bij met ons watersysteem met druppelslangen. Daar staat een tijdklok op en zo krijgt de moestuin iedere nacht een uurtje water.  En verder staan er een stuk of vier metselkuipen in de schaduw onder de lindeboom  met een flinke laag water en mijn potplanten erin.
Zo kunnen we met een gerust hart weggaan.
 

Reacties

In de weer zei…
Een fijne week, met wat dan ook !
Bertiebo zei…
Hopelijk doen jullie allebei iets leuks. In dat geval: veel plezier!
miekequilt zei…
Jullie kunnen het huis met een gerust hart achterlaten en gaan doen wat moet/ wat je wil. Hopelijk is het voor jullie beiden iets leuks.
Emie zei…
Je maakt het wel spannend. De moestuin en potplanten redden het wel.
Sjoerd zei…
Ik wens jullie beiden een fijne week toe. We horen het wel als het zover is.
Mevrouw W. zei…
Met een moestuin is het soms lastig om weg te gaan, maar jullie hebben mooie systemen bedacht om met een gerust hart weg te kunnen.
Fijne week en we horen er wel van ;)
Ger zei…
Een goede voorbereiding is het halve werk.
En waar de week weg afzonderlijk van elkaar heen zal leiden is voor jullie een weet en voor je bloglezers een vraag….🤔
Jolande zei…
Ik hoop dat jullie allebei iets leuks gaan doen en als dat zo is wens ik jullie alvast veel plezier.
Lies zei…
Geniet van je 'weekje weg', de planten zullen je bij je thuiskomst verbazen...!
Lie(f)s.
Elizabeth zei…
Ja, die tuin... De druppelslangen zijn een uitkomst; anders kun je eigenlijk niet weg of de boel verdroogt...