Doorgaan naar hoofdcontent

Taarten bakken

Gisteren werd de wandeling langs de ovens weer gehouden, een jaarlijks evenement in ons dorp. Dit keer werd het samen met de camping van Intres georganiseerd waar ook een broodoven staat. Die wordt zelfs wekelijks een paar dagen gebruikt om brood voor de campinggasten te bakken.

De avond ervoor begonnen buurman Patrice en Mart al met het opstoken van de oven, het duurt heel wat uurtjes om zo'n grote stenen oven op temperatuur te krijgen.

Maar toen de oven gistermorgen goed op temperatuur was werden er allerlei heerlijkheden die er klaargemaakt waren een voor een ingeschoven.

Het lijkt een beetje op onze speculaaspop die we rond Sinterklaas in Nederland hebben maar dit was anders. Ik heb hem niet geproefd dus ik kan er weinig over zeggen.

Ik heb buren die werkelijk uitstekend kunnen koken, ieder jaar proef ik weer andere gerechten. Benieuwd wat er vandaag  op tafel komt met het repas.

Jean-Pierre deed het uitstekend als bakker bij zo'n grote oven.

Eind van de dag, even napraten met elkaar. Ondanks de warmte en het onweer in de ochtend mochten we toch aardig wat wandelaars ontvangen die onze hartige en zoete taarten alle eer aandeden, er was maar heel weinig over.

Reacties

Sjoerd zei…
Lijkt me geweldig om zoiets samen te doen met de dorpsgenoten. Een hechte gemeenschap zo te zien.
Anoniem zei…
Wat een mooie saamhorigheid..en een smakelijke gewoonte!
KnutzEls zei…
Wat een gezellige dingen daar in het vuur. De pop zou zo maar een Abraham kunnen wezen.
Judy zei…
Wat heerlijk en gezellig weer! Krijg er honger van!
Bertiebo zei…
Dat dorp van jullie... wat is het toch leuk allemaal
Anoniem zei…
Wat een mooie verhalen lees ik toch altijd op je blog Marthy. Zoveel saamhorigheid , vriendschappen en mooie foto's ,fantastisch. Ik geniet er elke dag van, dus nu toch maar eens reageren. Groetjes van Brigit
Jolande zei…
Wat leuk en de gerechten zien er mooi uit.
Janny zei…
Wat gezellig en heerlijk voor de wandelaars die langs kwamen!
In de weer zei…
En wederom geslaagd, jullie geweldig, gezellige, jaarlijkse evenement. Zó leuk !
Zo'n leuke happening en wat een variatie aan gerechten!
Lies zei…
Ohhh..., mmm...!
Lie(f)s.
willy zei…
Iets om in stand te houden Marthy

fijne dag