Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn paradepaardje

Tot voor kort had de Sport 2000 winkel in Privas een fietsenafdeling binnen zijn muren maar die afdeling heeft een heel nieuw gebouw gekregen op hetzelfde terrein. Het is een prachtige fietsenwinkel geworden met  in het hart van de zaak een werkplaats.

Je kijkt je ogen uit naar al die prachtige e-bikes, ik zag al weer kleuren en modellen die me wel aanstonden.

Fijn dan hun hoofdmerk 'Cube' is want onze fietsen zijn namelijk van dat merk en dan is het natuurlijk heel handig om zo'n zaak in de buurt te hebben.

Mijn paradepaardje is er gisteren geweest voor een servicebeurt. Nieuwe remschijfjes, derailleur nagekeken en remmen bijgesteld. En mijn eigen fietsenmaker heeft hem daarna gepoetst.
Hij staat weer klaar voor nieuwe tochten. 

Wat ben ik nog steeds blij met die fiets. Eigenlijk wilde ik er helemaal niet aan, was nooit zo'n fietser, ik liep liever. Maar toen ik steeds slechter ging lopen drong Mart er op aan en ben ik overstag gegaan. Nog geen moment spijt van gehad.

Reacties

In de weer zei…
Kan ik helemaal inkomen, fietsen is heerlijk.
Ik ga zo meteen een dag fietsen met een vriendin.
Veel plezier als jullie vandaag ook weer een tocht gaan maken.
Judy zei…
Wat fijn om zo'n servicepunt in de buurt te hebben! Hier in de binnenstad heb ik niets aan een (electrische) fiets. Hoewel de fatbikes je links en rechts inhalen in sommige straten.
Sjoerd zei…
Dat is inderdaad heel handig om in de buurt te hebben. En met een eigen fietsenmaker ook nog in de buurt kan het toch bijna niet mis gaan.
Emie zei…
Een dergelijke winkel is natuurlijk een walhalla voor fietsliefhebbers zoals jullie!
Zeker bij een e-bike is het handig zo'n winkel in de buurt te weten.
Charlie zei…
Een fietsenwinkel vind ik ook fantastisch en het ruikt ook zo speciaal! En jij kan weer lekker op de trappers!
Leogang is een echt walhalla voor zg downhillers, de prijzen van de fietsen die hier verkocht worden ……
Bertiebo zei…
Ja fietsen is heerlijk, dat ben ik helemaal met je eens!
KnutzEls zei…
Ik hou het maar bij lopen. Maar de winkel is wel erg handig.
Jolande zei…
Fijn dat hij weer nagekeken is voor nieuwe tochten en dat er een winkel in de buurt is waar dat gedaan kan worden.
Ik hou van fietsen, maar hier begin ik er niet aan.
Anoniem zei…
mooi hè die fietsen van tegenwoordig.
Al jaren fiets ik, ivm een nieuwe knie, elektrisch.
Ik ben er heel erg blij mee, ondanks dat hij er niet zo gelikt uit ziet dan die van jou.
Hij wordt voor de boodschappen gebruikt, meestal te veel kg en hij brengt mij over de heuvels in zuid Limburg (soms met de boodschappen) en de bergen in de Drome en de Provence. Alhoewel ik daar toch liever mijn wandelschoenen aantrek.
De uitvinding van de eeuw wat mij betreft; minder gebruik van de auto

Anneke
Lies zei…
Én een eigen poetsende fietsmaker..., besef je geluk!
Lie(f)s.
Jan uit Perth zei…
Ja Marthy, ook hier in Perth zit ik zowat dagelijks anderhalf uur op m'n E-bike. Een verslaving dus, maar 't kon slechter, ha ha! En: helmpje op, da's hier verplicht (en ook veilig).