Doorgaan naar hoofdcontent

Het klopt niet

De eerste zonnebloemen die we konden snijden staan in de vaas te pronken maar wel een beetje vreemd die twee kleuren geel van één plant. Maar dat is nog niet alles.

Als ik naar het zakje kijk waaruit het zaad kwam heb ik toch een heel andere kleur voor ogen. Ik had me verheugd op zonnebloemen met een bruin hart.

En die bestaan hoor, toen ik even zocht kwam ik het zaad tegen op internet, 'Avondzon' heet deze zonnebloem. Hij is prachtig. Dus zit er nu verkeerd zaad in mijn zakje?

Ach, het is ook niet zo belangrijk, ik heb in ieder geval zonnebloemen in de vaas en er komen er nog meer.

En dan nog even de hoogte. Op het zakje staat toch echt 1.60m.

We schatten dat deze planten ruim vier meter hoog zijn. Mart heeft een ladder gebruikt om ze te knippen. Aavankelijk groeiden ze met dat slechte weer niet zo goed dus op een andere plek tegen de muur heb ik er later nog een paar gepoot. Mart zal zijn ladder nog heel wat tevoorschijn moeten halen. 

Reacties

Judy zei…
Nou moe, vier meter? En dan ook de verkeerde kleur. Maar prachtig blijven ze!
Bertiebo zei…
Een zonnebloem is een zonnebloem is een zonnebloem...
Emie zei…
Je hebt er weer een fraai hoekje van weten te maken
.
KnutzEls zei…
Verrassing, maar zo'n mooie donkere is het niet. Misschien bij de volgende.
Misschien ligt het aan de grond, maar deze zijn evengoed ook mooi!
Anoniem zei…
Mooi hoor! Prachtig hoekje ook. Is dat een oude foto van je moeder/een familielid? Of ben jij het?
Ze zijn hoe dan ook prachtig! Wel voorzichtig op die ladder, hoor!
Anoniem zei…
Jammer. Misschien komt het nog goed met de kleur. Waarom knip je de bloemen niet gewoon onderaan af? Of kan dat niet? miekequilt
In de weer zei…
Oh, mooi hè, ik moet nodig de fietsroute eens gaan rijden waar we de laatste jaren steeds in een tentje langs de weg zonnebloemen kochten !
Janny zei…
Je verwachtte iets anders, maar gelukkig zijn de bloemen zo ook mooi, wat een hoogte!
Marthy zei…
Mieke, als we van onderen knippen ben ik al de bloemen die nog uit moeten komen direct kwijt.
willy zei…
Hoe dan ook, het zijn mooie zonnebloemen Marthy

Prettige dag
Elizabeth zei…
Maar jij hèbt in elke geval zonnebloemen! Natuurlijk had je het liever anders gezien...
Van al mijn zaaisels bleven er uiteindelijk 2 over en nu is er ook nog eentje geknakt. Volgend jaar hopelijk beter...
Jolande zei…
Of ze nou een meter zijn of vier, ik vind zonnebloemen vreselijk lelijk. De buren aan beide kanten hebben ze momenteel in de tuin staan en ik kan niet wachten tot ze uitgebloeid en weg zijn.
Sjoerd zei…
In de vaas maakt het niet uit of je het verwachte, mooi zijn ze zeker.
Mevrouw W. zei…
Ik snap je teleurstelling, want ook al zijn de bloemen die je nu hebt mooi, het is toch anders dan zo'n mooie rode.
Hier zijn de zonnebloemen niet opgekomen. Ik zaaide direct in de tuin, maar volgend jaar ga ik gewoon weer binnen voorzaaien. Dat kon dit jaar niet omdat we een kitten hadden en ik in gedachten de potgrond en plantjes al door het hele huis zag liggen ;)
Marthy zei…
Ik had ze wel voorgezaaid en dat is goed bevallen, doe ik volgend jaar weer, Willeke.
Lies zei…
Hoe-dan-ook -> hééééél mooi!
Lie(f)s.
Ger zei…
Zonnebloemen hebben veel zon nodig om goed te groeien,maar met die lengte die ze bij jou bereikten vinden ze regen ook wel fijn.De tekst en afbeelding op zakje is geen evangelie te noemen.Staan daar op een mooi plekje in leuk flesje.
Ik persoonlijk zou wat minder(de heft) water in flesje doen anders is de kans dat stelen snel gaan schimmelen,slap worden en knakken wel groot.
Anoniem zei…
Ze zijn prachtig, wij hebben ze ook zo hoog.
Wij plukken ze niet want in de tuin staan ze veel langer dan in de vaas en straks in het najaar krijgen ze zaad en dan komen er heel veel vogeltjes langs zoals puttertjes en koolmeesjes om er van te smullen.
Lot zei…
Vandaag kwam ik in mijn dorp in Zeeland de donkere wel tegen, zijn echt prachtig