Doorgaan naar hoofdcontent

Kunstige vrouwen

Toen ik zaterdagmorgen tussen het schoonmaken van het vakantiehuis door even naar buurvrouw Jacqueline liep om haar te vragen of ze mee ging naar de vernissage van de kunsttentoonstelling in Saint-Julien-du-Gua liep ze net naar buiten om mij hetzelfde te vragen. Dus dat was snel afgesproken.

Het eerste wat we zagen toen we het gemeenschapshuis binnenliepen waren deze twee prachtige stierenkoppen. Het beeldhouwerk was van Monique die in Gua woont en werkt en het schilderij was van Dominique, een van mijn buurvrouwen. 

Zo mooi deze twee werken en ze kregen dan ook alle lof van de bezoekers.

Er hingen ook nog een paar mooie portretten in deze stijl die mij wel bevielen.

Ook dit mooie aardewerk is van Monique. Ik volgde verleden jaar een workshop pottenbakken bij haar samen met twee buurvrouwen waaronder Dominique.

Ook werk van buurvrouw Dominique.


Deze dames hadden zo te zien heel wat bij te praten. Bij elkaar zijn ze bijna drie eeuwen oud want de twee rechts van mijn buuf waren al dik in de negentig. Oude bekenden van Jacqueline, zij kwam als klein meisje al vaak in Gua. Zij logeerde dan bij haar oom die daar pastoor was. In die pastorie woont nu Monique met haar man, een prachtig oud huis.

Buiten voor het gemeenschapshuis stonden drie lange tafels waarop hapjes en wat te drinken. Ook ik had veel bij te kletsen want ik zag diverse bekenden.

Reacties

Sjoerd zei…
En dat allemaal in zo'n kleine gemeenschap... Heel mooi, er zit dus ook talent genoeg daar.
Judy zei…
Prachtige dingen!
Wat een creativiteit, inspirerend en gezellig.
In de weer zei…
Mooi ook de samenwerking tussen Monique en Dominique.
Emie zei…
Wat een fraaie schilderijen en keramiek en hoe leuk om daar samen met buurvrouw naar toe te gaan.
KnutzEls zei…
Mooi werk en leuk ook, bij kletsen bij een vernissage.
Janny zei…
Genieten van mooie schilderijen en keramiek en gelijk gezellig praatjes maken met bekenden, leuk!
Lies zei…
Kunstenaars met een grote 'K'! Gezellig ook, dat alles daar zo vredelievend verloopt!
Lie(f)s.