Doorgaan naar hoofdcontent

Veel te veel


Wij hebben een groot huis met drie kelders en een grote garage met een zolder. Dit alles levert veel bergruimte op, veel te veel. Er is in de ruim dertig jaar dat we dat huis hebben veel te veel meegesleept onder het motto: dat kunnen we in Frankrijk nog wel gebruiken. Het resultaat is dat we hier veel te veel spullen hebben waar ik vanaf wil, Mart heeft daar een stuk minder last van. 

Ik heb hem ervan kunnen overtuigen dat diverse spullen echt wel weg konden dus vanmorgen hebben we het een en ander gelost bij de déchetterie (vuilbrengstation) in Privas. Keurig daar hoor en het personeel komt je altijd helpen met het leeghalen van je auto. Er moet nog veel meer weg maar ik moet de druk bij mijn echtgenoot niet te hoog opvoeren.

Twee mannen gooiden dit oude meubilair in de container,

Die waren misschien wel het huis van hun moeder of oma aan het leegruimen. Wat een treurnis dit zo te zien.

Ik had ook spullen bij elkaar gezocht wat naar de kringloop kon. Het was een grote locatie , hier was ik nog nooit geweest. Ook weer netjes geholpen, men bedankte me zelfs. Leuk, al die spulletjes die buiten stonden maar die hoef ik niet meer (gelukkig).

Ik liep nog even naar binnen want ik zocht iets en verdraaid, ik vond het. Mijn soeplepel was afgelopen week stuk gegaan, een van de twee bevestigingspuntjes was losgelaten en Mart kon het materiaal niet lassen of solderen. Toch nog gebruikt met jam maken maar vond het niet prettig. Wat als dat andere puntje nu ook eens losschoot terwijl de lepel boven mijn potten zweefde. Hete jam is echt heel heet.

Dit is een stevige van roestvrijstaal en ik moest er het enorme bedrag van 40 centimes voor betalen. Ik kwam lachend weer naar buiten.

Reacties

Mevrouw W. zei…
Met deze lepel kun je wel even voort.
Opruimen... zo af en toe moet je toch eens alles door je handen laten gaan en dingen wegbrengen. Je krijgt er ruimte voor terug en het geeft ook een fijn gevoel.
Yova zei…
Troep weg gooien moet ook gebeurden. Anders word kelders te vol voor oude spulletjes. Soeplepel ben je geslaagd. Deze ziet wel stevig uit. Wij hebben ook berghok naar beneden. Ook regelmatig wat dingen weg doen. Anders word het te vol bij ons. Alvast fijn weekend.
Judy zei…
Op de BBC heb je zo'n programma waar ze oude spullen die anders op de stort verdwijnen, weer opknappen en verkopen. Prachtige dingen maken ze ervan. Die kringloopspullen: ik kocht laatst een kinderstoel voor kleindochter, dus er kan een moment komen dat je toch weer geïnteresseerd raakt in dat soort spul. :)
Emie zei…
Ha, ook wij zijn weer eens net een opruimronde bezig en ons schuurtje is binnenkort aan de beurt.leuk dat je voor veertig cent heel circulair bezig bent.
Ik zal je maar niet vertellen hoeveel ritjes we hier naar de stort en de Kringloop hebben gemaakt: zijn de tel kwijt geraakt😂
KnutzEls zei…
Zo nu en dan opruimen. Wij moeten er beiden voor in de stemming zijn.
Marthy zei…
Judy, onze kleinkinderen zijn te oud voor kinderstoelen en nieuwe aanwas zit er niet meer in.
Tijd voor een vide grenier ;-)
Leuk dat je daar wel weer vond wat je zocht, die nieuwe lepel!
In de weer zei…
Zo te zien uit een stuk, helemaal geweldig !
Janny zei…
Dat is met recht een koopje te noemen!
Sjoerd zei…
Ik heb deze week ook een soeplepel gekocht, bij Ikea voor 99 eurocent. Ik gebruik die om verf in bakjes te doen, dan hoef ik die grote emmer niet om te kiepen.
miekequilt zei…
Heerlijk, dat opruimen. En dan met zo’n mooie lepel weer thuiskomen! Fijn toch.
Lies zei…
Genoeg is genoeg...! Sommige spullen moeten van eigenaar veranderen...
Lie(f)s.
Mirjam zei…
Wat een prachtige kleuren heeft dat oude meubilair...!
Hier gaat komende week een zoon de deur uit die vier jaar geleden tijdelijk naar huis kwam …..Hopelijk neemt hij heel wat (wellicht al zijn) spullen mee naar zijn nieuwe stek bij Brussel.
Lekker is dat als je af en toe wat op kunt ruimen, kan er iets anders weer in, al is het maar een soeplepel