Doorgaan naar hoofdcontent

Brandweerwagen

Ik moet al een poos iedere week in Oudewater zijn en parkeer daar dan tegenover de brandweergarage. Het is geen drukke plek, ruimte genoeg en in een van de parkeervakken staat deze oude brandweerwagen. Ik vind hem prachtig en vanmorgen nam ik er toch maar eens een paar foto's van. Voor mezelf maar ook voor mijn blogmaatje Sjoerd, misschien vind hij het nog wat voor zijn virtuele garage. Als ik zo naar het merkembleem voor op de auto kijk is het een Chevrolet.

Alleen is het zo verdraaid jammer dat de auto zo vuil en helemaal groen uitgeslagen is, dat komt omdat de wagen daar maar onder een boom staat te staan. Mijn handen jeuken om met een paar emmers sop aan de slag te gaan, wat zou die auto daar van opknappen. Echt heel oud is hij volgens mij niet, roestplekken zag ik nergens.

De achterkant kon ik niet fotograferen, dan had ik bijna in de sloot moeten gaan staan.

Indrukwekkende schijnwerpers op het dak. Door de ramen zag ik binnen een groot bedieningspaneel wat doet vermoeden dat het niet alleen een materiaalwagen is. Dat kon ik niet fotograferen omdat de ramen erg vuil waren en het ook net weer begon te regenen.

Het is te hopen dat deze schoonheid binnenkort ergens binnen mag staan waar hij in oude glorie wordt teruggebracht.

Reacties

Emie zei…
Sjoerd zijn mailbox gaat overstromen want van mij gaat hij nog een paar trafohuisjes ontvangen vandaag of morgen. En dat emmertje met sop, daar heb ik wel om gelachen, Marthy. Wat dacht je van de brandweerspuit?
schrijfsels zei…
Deze past vast goed bij de rest van de auto's in de virtuele garage
Marthy zei…
Goed idee die brandweerspuit maar ik krijg hier echt zo'n 'sopgevoel' bij.
KnutzEls zei…
Als het te vol wordt bij Sjoerd, staat ie in ieder geval al goed bij jou. Met of zonder sop.
Sjoerd zei…
Ik heb nog wel wat ruimte in mijn virtuele garage. En met deze Lock down kom ik ook de deur niet veel meer uit.
Sjoerd zei…
en btw, hij is reeds 25 jaar oud.
miekequilt zei…
Wat een mooie auto. Jammer dat hij daar zo staat te verpieteren.
miekequilt zei…
Wat een mooie auto. Jammer dat hij daar zo staat te verpieteren.
Zeker een mooie! Sjoerd zal wel blij zijn!
Onliemie zei…
Prachtexemplaar!
Marthy zei…
De foto komen er aan Sjoerd.
Ger zei…
Kan er niet over oordelen waarom die auto daar vies staat te zijn en niet van zijn plek komt zo te zien,
maar zie wel dat men er niet zuinig op is.
De mensen die ik ken met een oldtimer of semi oldtimer zijn liefhebbers en juist heel zuinig op hun auto.
Zelfs ik krijg kriebels in mijn handen om het vuil weg te halen. Wat een prachtexemplaar van een auto.