Doorgaan naar hoofdcontent

Lichtjes

 

Ons hele appartementencomplex bestaat uit 34 koop- en 20 huurappartementen plus nog 4 groepswoningen die plaats bieden aan 28 personen met dementie. De huurappartementen en de groepswoningen zijn gehuisvest in twee gebouwen die haaks op het gebouw van de koopappartementen staan en tussen die twee langwerpige gebouwen is een ontzettende leuke binnentuin aangelegd waar ik als ik mijn voordeur uitstap zo op uitkijk.

In die binnentuin wordt voor de mensen in de verzorging veel georganiseerd. Zo komt er regelmatig een zangeres die daar Nederlandse liedjes ten gehore brengt. De bewoners zitten dan goed ingepakt met een warme plaid om zich heen mee te genieten, soms in een rolstoel. De mensen van de huurappartementen er boven die op dat moment thuis zijn staan mee te zingen. Ik heb het nu een keer of drie meegemaakt en vind het iets ontroerends hebben.

Gisteren en vandaag was er een ploeg mannen uit de huurappartementen alles aan het versieren. De foto is van gisteren aan het eind van de middag maar inmiddels hangt en staat er nog meer. Zelf hoef ik het niet aan mijn balkon maar als ik nu achter mijn laptop vandaan uit het raam van het kleine kamertje naar beneden kijk vind ik het toch wel gezellig staan.

Reacties

Emie zei…
Licht in de duisternis, dat is in deze donkere dagen wel zo fijn. Zeker als een ander het ophangt!
Judy zei…
Leuk dat dit allemaal gedaan wordt!
KnutzEls zei…
Dat is toch leuk. Zeker in deze tijd van het jaar.
Altijd leuk. zulke enthousiaste buren/mensen die het gezellig maken. En jullie genieten mee in deze donkere tijd van het jaar.
Dat ziet er super gezellig uit zo!
miekequilt zei…
Wat gezellig. Lekker licht, dat hebben we nodig.
Bertiebo zei…
Licht en gezellig. Wat wil je nog meer
Het ziet er gezellig uit. De lichtjes hangen goed strak, dan heb ik er geen moeite mee voor een paar weken.
In de weer zei…
Dat is toch fijn dat er regelmatig wat gedaan wordt voor degene die verder weinig meer hebben. En zang haalt vaak nog herinneringen naar boven.
Marleen zei…
Wat leuk dat zo’n binnentuin voor allerlei fijne doelen gebruikt wordt.
schrijfsels zei…
licht in het duister
Onliemie zei…
Wat een gezellige boel bij jullie. Jullie hebben wel HET plekje gevonden.
Ger zei…
Ook al mag en kan er veel niet, gelukkig is er geen verbod op sfeerverlichting aanbrengen in deze donkere dagen voor kerst en zullen de bewoners deze lichtpuntjes vast wel kunnen waarderen
Sjoerd zei…
Het ziet er in ieder geval kleurrijk en feestelijk uit.
Elizabeth zei…
Wow, wat gezellig! Dit zijn toch wel weer de voordelen van een appartement!