Doorgaan naar hoofdcontent

Aardappels en knollen

In Bovenkerk zit een kweker waar we even langs gingen omdat we er wat nodig hadden. Meteen toen we het terrein op liepen werden we getrakteerd op bakken vol met kleurige planten, het knalde je tegemoet. Deze vrolijke primula's doen je geloven dat de lente, met een beetje geduld nog, er echt wel aan komt.

Na de rij met felle kleurtjes stonden er bakken vol planten met pastelkleuren, beeldschoon, je zou er zo wat van meenemen. Maar wij kwamen voor totaal wat anders.

Wij kwamen voor de pootaardappels die straks  mee gaan naar Frankrijk. Daar kunnen we de aardappelen niet los kopen, ze zitten in zakken waar wij veel te veel aan hebben. Hier tel ik ze af, ik weet precies hoeveel ik er nodig heb. Aardappels kan je vroeg poten en verleden jaar kwam ik hier eind maart, toen was er al veel uitverkocht. Ik wil vroege aardappels en vastkokende want ik gebruik 's zomers de aardappels veel in salades of ik bak ze in de oven met rozemarijn, zeezout en goede olijfolie.

Tsja, en toen hingen daar ook nog zakken met dahliaknollen, heel veel, allerlei soorten. En ik liet me verleiden.

Reacties

miekequilt zei…
Wat heerlijk om straks je eigen aardappels te kunnen eten.
Gaat het goed bij de Primula's, gebeurt het toch nog bij de Dahlia's ;-)
Maar het valt meestal ook niet mee om je te beheersen bij een kwekerij/tuincentrum, als je dol bent op planten en bomen.
Edward McDunn zei…
Mooi hoor, een waar kleurenspektakel.
Later heb je ook nog dahlia's dat is natuurlijk ook genieten hè?
Emie zei…
Ja, alleen aardappelen kopen mag dan wel nuttig zijn, je wil toch ook wat vrolijks mee nemen, al moeten die knollen zich natuurlijk nog bewijzen!
Janny zei…
Zo heerlijk vrolijk al die kleurtjes, daar zijn we wel aan toe!
Sjoerd zei…
Haha, wij gingen vandaag voor de storm even naar een tuincentrum, en ze hebben ons niet kunnen verleiden tot een aankoop. (een unicum)
In de weer zei…
Een fleurige boel als je daar aan komt rijden en dat is verleidelijk !
Ga je de pootaardappels hier nog voortrekken of gebeurd dat vanzelf al voordat jullie weer gaan !
Judy zei…
Wat een kleuren! En aardappelen heerlijk!
Lies zei…
'k Zou me ook laten verleiden...
Nog 14 dagen, en de patatjes mogen (hier ook) kiemen...
Lie(f)s.
Marthy zei…
We hebben ze nu koel en donker opgeborgen en een week of twee voor we vertrekken gaan ze in het licht om spruiten te krijgen.
Ik denk dat ik ook niet met lege handen weg zou gaan …
Onliemie zei…
:-) Ik zou me ook laten verleiden.