Doorgaan naar hoofdcontent

Verder met het tuinwerk

Ja, daar heeft Mart nog wel even werk aan gehad, wat een joekel die stronk van de oude klimhortensia. Maar hij is er uit. Nu nog die houten paal. 

Maar die liet zich er niet zomaar even uitgraven. Twee kruiwagens met grond verder trouwens nog niet.

 Mart is uiteindelijk op de muur geklommen en heeft geprobeerd of er beweging zat in de paal. Die bleef stevig staan, geen greintje speling.

Dan maar op een andere manier. Met de motorzaag werd er voor en achter een inkeping gemaakt. Ik bleef uit de buurt.

Ik zou een foto maken van de val maar die paal viel opeens zo snel, daar was ik te laat voor. Maar hij viel mooi al moet ik zeggen dat ik bij voorbaat alles weggehaald of opzij gezet had. wan die paal op een volle kruiwagen grond geeft weer zoveel rommel.

Twee zakken tuingrond in het gat, flink aanstampen en daarna nog twee zakken. Dit mag inklinken tot begin april en dan komt het leukste, dan mag ik daar nieuwe planten in gaan zetten. Ik heb hier twee prachtige tuinboeken liggen van Piet Oudolf en daar zit ik al in te snuffelen om ideeën op te doen.

Verder hebben we ondertussen vier rode- en een zwarte bessenstruik gesnoeid en ook nog twee kruisbessen. Het was hard nodig om daar wat fantsoen in aan te brengen.  Voor aanwijzingen keek ik naar een filmje van Ineke Wennink, zij heeft haar eigen YouTube kanaalLeuke leerzame filmpjes voor mensen die een moestuin hebben.

De twee grote kamperfoeliestruiken op het hek tussen de tuin van buurvrouw Jacqueline en die van ons zijn al tot het bot teruggesnoeid. Van de een met dat donkere blad en die rozerode bloemen heb ik nog wat blad laten staan, zonde om dat mooie jonge spul weg te knippen. Volgend jaar winter gaan we dat oude hek vervangen en stekken van de kamperfoelies tegen het nieuwe hek zetten.

Reacties

Bertiebo zei…
Wat zijn jullie toch druk! Maar ja, je vindt het heerlijk hè
willy zei…
wat een klus en ook niet ongevaarlijk Marthy

prettige dag gewenst
Emie zei…
Jullie zijn inspirerend bezig. Wij hopen over een maand ook zo druk te zijn op ons erf.
Janny zei…
Dat was een gigant, fijn dat alles er nu uit is en jij kan weer wat moois planten
miekequilt zei…
Wat een klus. Die Mart durft toch alles hè. Leuk vooruitzicht om daar over een paar maanden iets nieuws te planten. Dat gaat zeker goedkomen.
Judy zei…
Leuk om te zien allemaal. Knap die paal omzagen!
Sjoerd zei…
dat was hard werken om zo'n paaltje uit de grond te krijgen...
Lies zei…
Serieus werk!
Ineke Wennink, daar kan ik van leren! Bedankt!
Lie(f)s.
In de weer zei…
Schitterend om te zien Marthy.
Genieten hoor om met zo’n lekker weer in de tuin bezig te zijn.
Een hele klus, maar........geklaard !
Nu jij !
Ziet er weer picobello uit, Marthy! Vanavond mogen jullie, als beloning, lekker onderuit op de bank bijkomen!
Fijn dat de klus geklaard is. Zwaar werk!
Edward McDunn zei…
Een tuin is mooi, maar er zit best wel veel werk aan.