Doorgaan naar hoofdcontent

Tussen de stormen door

Tussen twee stormen door waren we zaterdag in Drenthe bij mijn zus. Zij woont tegen de bosrand aan dus dat maakt het makkelijk om een wandeling te maken wat we 's middags dan ook deden. Er stond nog wel wat wind maar het was gelukkig een stuk rustiger dan de dag er voor en het was droog.

Er liep een kleine kudde koeien van een voor mij onbekend ras.

Maar mooi waren ze wel met die wat krullerige roodbruine vacht. Deze koe ziet er nogal vervaarlijk uit.

Maar dit kleintje was zo leuk, die zou je zo in je achtertuin willen zetten. Maar die achtertuin heb ik niet meer dus dat leukerdje bleef waar ie was.

De structuur van deze boombast was zo mooi, net een modernschilderij van dichtbij. Klik maar even op de foto, dan zie je het beter.

Deze zus is net zoals ik een tuinliefhebster, hebben wij van onze vader. 

Rondom haar huis is alles versierd met planten en wat zij in de natuur vindt. Prachtige stillevens.

Reacties

Onliemie zei…
Prachtig op die laatste foto. Een bankje waar je echt op kan zitten? En wat een leuke hond hebben ze. Een Drentse Patrijs?
Ziet er niet verkeerd uit daar, heel wat rustiger dan hier. Mooie stillevens!!
In de weer zei…
Erg mooi, wat de natuur geeft en wat je zus er dan mee doet.
Judy zei…
Ja, mooie stillevens!
Dit is het staartje van de herfst-/winterstillevens. Wat zal het vrolijk zijn in lente en zomer, met bollen en eenjarigen waarschijnlijk!?
Sjoerd zei…
Ik heb er wel genoeg van, ik wil zon en droog weer.
willy zei…
die ene koe wou niet op de foto

een mooie reeks Marthy

PS: een eerdere reactie van mij zie ik hier niet

misschien lukt het nu wel
Emie zei…
Leuk om even een dag bij je zus te zijn en ja ze heeft beslist groene vingers en een hoop creativiteit.
Janny zei…
Wat een leuke koeien met die krullerige vacht!
Lies zei…
En de wandeling, én de koeien, en de 'tuintjes'..., zo mooi!
Lie(f)s.
Elizabeth zei…
Oh, die koeien... wat vind ik ze mooi! Je zus heeft net als jij oog voor bijzondere dingen uit de natuur.
Marthy zei…
Ja, op dat bankje kan je zitten als alles er af is, haha. Van honden heb ik geen verstand Kris.
Hetty zei…
Die bank is fantastisch!
Margriet zei…
Die bank is inderdaad geweldig. Schattige koeien met die krullerige vacht!