Doorgaan naar hoofdcontent

De drie bestverkochte geschiedenisboeken van 2021

Ondanks het feit dat fysieke boekhandels vanwege de coronacrisis vorig jaar een behoorlijk tijd de deuren moesten sluiten, werden er in 2021 meer boeken verkocht dan een jaar daarvoor. Het gaat om 43 miljoen boeken, een stijging van 5 procent. Wat waren de bestverkochte geschiedenisboeken? 

Voor een top drie van bestverkochte geschiedenisboeken is er gekeken naar boeken waar specifiek historisch onderzoek voor gedaan werd. Het werd dit lijstje (met tussen haakjes de positie van de boeken in de algehele lijst): 

’t Hooge Nest – Roxane van Iperen (8)

Fortuna’s kinderen – Annejet van der Zijl (14)

De heks van Limbricht – Susan Smit (19)

Drie boeken van vrouwelijke auteurs en dat vind ik keigoed. 

't Hooge Nest las ik al in februari 2019, kijk hier maar even wat ik er van vond (aanrader!!). Fortuna's kinderen heb ik net uit. Een privé geschiedenis verweven met de Amerikaanse geschiedenis. Een fascinerend boek maar jammer dat het meer een geschiedenisboek is, de familie waar het tenslotte over gaat blijft op afstand.

De heks van Limbricht staat inmiddels op mijn e-reader en komt binnenkort aan de beurt. 

Boeken, ik zou niet zonder ze kunnen.

Reacties

Annelies zei…
Dat is toevallig! Heb het boek 't Hooge Nest' net cadeau gekregen! Ga me straks, als we weer terug zijn op de berg, erin 'begraven'.
Marthy zei…
Schitterend boek, Annelies!
Sjoerd zei…
Nou ja, ik zou ze meer rangschikken bij historische romans. De heks van Limbricht staat hier ook op de plank.
Bertiebo zei…
Ik heb ze alle drie gelezen. Maar eigenlijk vond ik alleen het Hooge Nest heel erg goed. De heks van Limbricht niet. En Fortuna's kinderen... daar moest ik een knop voor omzetten. Ik had een verhaal verwacht en dat zat er ook wel in hoor, maar voor mij toch te veel feitjes en data. Toen ik dat eenmaal had gedaan viel het wel mee, want ik vond de periode erg interessant
Dank je wel voor weer een paar boekentips. Heb er 2 van gereserveerd bij de bibliotheek: 't Hooge nest (plek 2 in de wachtrij) en Fortuna's kinderen (plek 127 in de wachtrij) ;-)
Op de e-reader wacht 'de heks van Limbricht'.
Emie zei…
Ik las beide boeken die jij ook las en hou erg van dit genre. De heks van Limbricht ga ik op mijn lijstje zetten.
miekequilt zei…
Ik heb geen van de boeken gelezen. Het lezen staat op een laag pitje hier. Te druk met andere dingen. Maar ze staan nu op mijn lijstje.!
‘t Hooge Nest heb ik (van jou ;-) ), de heks van Limbricht intrigeert me
Liesbethblogt zei…
Ik zoek het Hooge Nest al maanden maar ik kom het vanzelf ergens tegen. Maar ben ondertussen zo benieuwd!
Marlou zei…
Ha Marthy,

De Heks van LImbricht heb ik ook gelezen.
Werd er wel een beetje droevig van.
Dat arme mens...

Groetjes!