Doorgaan naar hoofdcontent

Onder een stralend blauwe lucht

Als ik het doodstille gehucht Seignebelle door gelopen ben, het heeft ook maar twee huizen, kom ik bij een stenen brug. Onder die brug loopt een klein stroompje wat beneden in het dal zich voegt bij de Auzène.

Aan de andere kant van de brug gaat het wandepad stijgend verder naar Les Peyses maar zo ver ga ik niet. Daar zal ook niemand zijn om een bezoekje aan af te leggen

Ik loop nog even door om bij het water te kijken. Hier hebben onze kleinkinderen gespeeld toen ze nog peutertjes waren. Nu gaan ze naar de grote put verderop in de vallei.


We hebben geluk met het weer deze weken, de zon schijnt overvloedig. Er zijn wat dagen tussen met een koude wind maar zolang je in beweging blijft heb je daar niet veel last van.

Ik loop bovenlangs het dorp om mijn rondje af te maken en passeer het huisje van Jany. Dat zal voor het tweede opvolgende jaar leeg blijven. Jany is in het zuiden van Frankrijk bij haar moeder die deze zomer honderdentwee gaat worden. Zij is niet meer in staat om nog naar hier te komen, hoe graag ze het ook zou willen.

Terug bij waar ik begon, ons huis.

Reacties

In de weer zei…
Mooi rondje Marthy en heerlijk zo met de zon erbij.
Wij fietsten ook weer ons rondje, maar ik denk dat we 5 min zon hadden.
Wat zijn ze toch leuk die dakpannen, mijn schoonzusje was er dol op en bracht ze wel eens mee uit Spanje en dan moest ik er een bloemstukje in maken. Mooie herinneringen !
miekequilt zei…
Wat heerlijk, die zon. Hier is het drama, regen en koud. Niks aan.
Prachtig hoe jullie huizen daar toch liggen, uitkijkend over het dal!
Sjoerd zei…
Ik zou nu best met jullie willen ruilen... Maar helaas, mijn vrouw moet werken.
KnutzEls zei…
Dat is weer een mooi rondje.
willy zei…
een mooi rondje onder een blauwe lucht Marthy

om jaloers op te zijn

prettige dag
Vera zei…
Herkenbaar rondje. In dat stroompje achter de brug heb ik toen de blauwe libelle zo mooi vast weten te leggen.
Lies zei…
't Ziet er zo vredig uit..., iets wat ik zo mis...
Lie(f)s.
Janny zei…
Heerlijk, een wandeling in de zon! Hier is het somber, al was het vandaag niet koud, rond de 10 graden.
Emie zei…
Die blauwe lucht is jaloersmakend! Wat moet dat een heerlijk rondje zijn geweest.
Kees Smeding zei…
Geniet van het mooie weer + omgeving. Tot ziens!
Margriet zei…
Heerlijke wandeling in de zon. Het is hier nu wel droog vandaag, maar we moeten nog steeds zonder het blauw....
Hetty zei…
Naar al die blauwe luchten kan ik verlangen! Ook al staat er een koude wind. Dat zien we op de foto’s niet.