Doorgaan naar hoofdcontent

Het leven vieren

Eigenlijk had ik mijn verjaardag verleden week zondag voor kinderen en kleinkinderen willen vieren maar dat ging niet. Zoon Bas zat met vrouw en kinderen in Parijs en dochter Floor stond op de lange latten in Noorwegen. Wij zijn erg flexibel in dat soort zaken dus schoven we mijn feestje een week op.

Het was weer gezellig. Onder het genot van wat te drinken en te happen hadden de ouderen het naar hun zin en de jongeren konden zich zoals gewoonlijk prima vermaken. Altijd als Saar hier
 nog maar net binnen is loopt zij naar mijn werkkamertje om papier en potloden te halen en dan gaat zij lekker zitten tekenen. 

De spelletjes liggen daar ook  en die komen regelmatig op tafel. Sebas en Saar willen altijd heel graag winnen dus er wordt geconcentreerd gespeeld.

Luuk kijkt nog even hoe Ajax het doet want dat is zijn club en het is wel de bedoeling dat  die wint. Serieuze zaak, zeker als je weet dat de andere club, die van van zijn opa, er veel beter voor staat.

Ik had een flinke pan Italiaans stoofvlees gemaakt en daar werd van gesmuld. De kleinkinderen aten er patat bij, 'patatje stoof' werd dat genoemd en de ouderen bugatini, een dikke spagetti. Sperciebonen als bijgerecht en als dessert ijs met slagroom. Iedereen tevreden.
Mijn oude oranje BK pan van ruim vijftig jaar oud doet het nog prima voor dit soort gelegenheden.

Oudste zoon draagt altijd kleurrijke sokken en dat vind ik leuk, dus die mochten ook nog even op de foto. Goed, nu is het afgelopen met het vieren van mijn verjaardag, we gaan het komende jaar het leven gewoon weer verder vieren.

Reacties

Elizabeth zei…
Dat ziet er heel gezellig uit en zo leuk als de kleinkinderen het goed met elkaar kunnen vinden. En oma zorgt wel voor spelletjes en lekkers...
Dit is goud waard!
Bertiebo zei…
Zo is het en dat doe je goed!
John zei…
Zo'n BK pan staat hier ook regelmatig op het fornuis, al is de pan iets minder oud.
Judy zei…
Nog gefeliciteerd! Hier zijn we ook flexibel wat vieren betreft. Maakt niets uit. Wat een gezelligheid!
Sjoerd zei…
Het mooiste van alles is dat je gezond blijft bij het ouder worden. En uiteraard als het maar gezellig is.
Emie zei…
Helemaal gezellig om het hele spul bij elkaar te hebben!
Annelies zei…
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Wij moesten helaas alle pannen vervangen toen we op inductie overgingen, dus geen fijne oudjes meer.
Alsnog gefeliciteerd! Altijd gezellig om met zijn allen bij elkaar te zijn. En niets makkelijker dan een pan vol met stoofvlees of een stoofpot op tafel te kunnen zetten. Niet te veel gedoe op het laatste moment.
Groetjes Sylvia.
In de weer zei…
Zo is dat Marthy, ik had niks anders verwacht :-)
Janny zei…
Dat ziet er weer gezellig uit zo met z'n allen bij elkaar en het eten smaakte vast prima.
Ziet er weer gezellig uit!
Jolande zei…
Doet me denken aan vroeger bij mijn oma, samen met mijn neefjes en nichtje.
Oma had precies dezelfde pan als jij en daar zat dan altijd draadjesvlees in.
Gezellig hoor en je hebt gelijk, vier het leven.
Wat fijn het hele spul zo bij elkaar!
Ger zei…
Niks fijner dan die gezellige uren met de familie samen!
En jij bedacht weer een lekker gerecht waar iedereen van kon smullen.
Heb ook zo’n oranje gietijzerenpan van meer dan halve eeuw oud die nog steeds goed van pas komt.
Lies zei…
Héél gezellig!
Lie(f)s.
Fijne viering was dat! Ik vierde gisteren mijn verjaardag. Bedankt voor je mooie kaart met fijne tekst. Zo is het, het leven mag gevierd worden.
Bij deze nog van harte gefeliciteerd Marthy!!!