Doorgaan naar hoofdcontent

Van Benedenkerk naar Benedenberg

Zaterdagmiddag en de zon die scheen. Een heel verschil met de dag ervoor toen het buiten nog een winters beeld gaf. We gingen er even op uit met de fiets. Door Benedenkerk via de rand van Berkenwoude naar Benedenberg, een buurtschap wat onder Bergambacht valt. De flessen in het mandje achter op de fiets zullen wel leeg zijn, wie weet wat er deze zomer in gaat.

Het was al wat jaartjes geleden dat we hier waren en ik moet zeggen dat Benedenberg het wat betreft mooie boerderijen wint van Solwijks Benedenkerk. Aan de ene kant van de oude schuur waar de fiets tegenaan stond deze mooie boerderij met de leuke rode luiken.

Aan de andere kant de fraaie boerderij waarvan het hek me opviel. Suydt Brouc 1673 staat er op te lezen. Het eerste deel van Benedenberg heet Zuidbroek en ik neem aan dat de boerderij die hier staat uit dat jaartal stamt.

Nog zo'n schoonheid en zo zagen we er nog veel meer maar ik kan niet blijven stoppen want dan raakt het geduld van Mart toch echt een keer op.

Via Bergambacht fietsten we door de polder weer terug naar Stolwijk terwijl ik voor de zoveelste keer hardop verzucht hoe mooi we hier wonen.

Reacties

Bertiebo zei…
Ja, dat moet je af en toe tot je door laten dringen!
Annelies zei…
Een hele mooie omgeving !
Judy zei…
Absoluut mooi wonen! En het zonnetje maakt alles nog mooier. Leuk stilleven met fiets!
Sjoerd zei…
Ik kan je alleen maar gelijk geven, een prachtige plek daar.
John zei…
Het was heerlijk weer zaterdag. Hier stormt het nu. Een flink verschil.
Emie zei…
Het is heerlijk om van je woonomgeving te houden en helemaal terecht ook!
KnutzEls zei…
Heerlijk, lekker ge ieten
Wat een schoons daar! Mooie omgeving waar je woont.
Wat een prachtig landschap daar.
Janny zei…
Dat ziet er inderdaad prachtig uit en je had de juiste dag uitgekozen om te gaan fietsen, vandaag waai je van de fiets!
Edward McDunn zei…
Mooi daar hoor, vooral de boerderijen.
Elizabeth zei…
Leuk zo'n fiets voor de sier.. Je foto brengt me weer op een idee!
Dat is een heel mooi stukje met die boerderijen. Je zal er maar wonen...
In de weer zei…
Zeker en waar, een prachtige omgeving.
Wij hadden zaterdag ook heerlijk gefietst, de enige dag in die week, de rest van de dagen was het regen hier.
Vandaag zijn we ook weer aan het fietsen, we hebben er net een rondje opzitten, even lunchen en daarna ons tweede, heerlijk.
Hier moet je nu echt van genieten, want de rest van de week belooft niet veel goeds.
Jolande zei…
Heerlijk om daar te kunnen fietsen.
willy zei…
Ideale omstandigheden waren het om een uitstap te doen


met de stormachtige wind van vandaag zou dit niet meevallen

knappe foto's Marthy

prettige dag
Lies zei…
Mooi is 't daar! Wahw...!
Lie(f)s.
Margriet zei…
Het is zeker een prachtig gebied waar jullie wonen! Al die prachtige boerderijen met rieten kappen, ik kan me er helemaal aan vergapen
Wat is Nederland toch mooi hè :-)