Doorgaan naar hoofdcontent

Het leven is tekort om vies te eten

Wij eten niet uit pakjes en zakjes, al jaren niet meer. Mijn kinderen en ik zijn intolerant voor bepaalde stoffen zoals smaakversterkers en buiten dat is al dat pakjes en zakjes gedoe erg ongezond, lees hier maar eens wat kookboekenschrijfster Karin Luiten er over zegt. Als je de lijst met ingrediënten op die pakjes Van Maggi en Knorr leest schrik je van alle toegevoegde stoffen.

De enige uitzondering die ik maak is rode kool uit een pakje, het werd me ooit aangeraden door Hans, mijn groenteboer omdat hij het zo lekker vond en sindsdien wij ook.  De ingrediëntenlijst van dit product is redelijk te noemen maar van die appelstukjes moet je je niet teveel voorstellen, dat is maar 3%. Maar goed, die appel kan er ik zelf ook bij doen.

Nou ga ik jullie hier niet vertellen wat je wel en niet moet eten en bovendien zal je er niet aan doodgaan als je eens een pakje gebruikt maar vers is gewoon zoveel lekkerder en bovendien veel gezonder.
Om met Karin Luiten te spreken: 'Het leven is tekort om vies te eten'.

Reacties

Judy zei…
Mooie uitspraak! Ik eet over het algemeen ook zo veel mogelijk vers en vries dan zelf porties in. Maar rode kool eet ik vaak kant en klaar uit de diepvries.
Bertiebo zei…
Karin Luiten heeft echt dingen veranderd!
In de weer zei…
Hier ook verse eters en dan, voor zover mogelijk, biologisch en fair trade.
Sjoerd zei…
Je wil niet weten wat er allemaal gebruikt wordt in de tuinbouw om groenten vers bij ons op tafel te krijgen.
Ik kook erg vaak en graag uit het kookboek van Karin Luiten!
Marthy zei…
Daarom zijn wij ook zo blij met onze 's zomerse moestuin in Frankrijk Sjoerd. Wij gebruiken geen bestrijdingsmiddelen, geen mens in ons gehucht die gif gebruikt.
Janny zei…
Wij gebruiken ook al jaren geen pakjes en zakjes meer, lekker alles vers en zelf op smaak maken. Karin Luiten schrijft altijd leuk over al die onzin die in pakjes zit, elke zaterdag in de Trouw met een recept erbij. Toch blijf ik er verbaasd over hoeveel mensen die troep kopen, te duur, te veel suiker, te veel zout, te veel smaakversterkers en het gaat echt niet sneller.
KnutzEls zei…
Ook al jaren Pakjes en zakjesloos. Maar zo'n zakje Rode kool of Bietjes zo nu en dan, dat gebruik ik ook.
Jolande zei…
Ik heb nog nooit van Karin Luiten gehoord :-)
Ik kook vrij gezond, maar er zijn dingen die ik dus wel uit potjes/pakjes eet.
Meestal zonder pakjes/zakjes, en altijd zonder gluten
Anoniem zei…
Gelukkig ik ben niet de enige die nog nooit van Karin Luiten heeft gehoord.
Ik zal zo meteen eens Googelen en wie weet doe ik een lekker recept op.
Wij eten alleen rode kool en af en toe spinazie uit de diepvries en dan van het bekende merk.
Het rare is dat doen we alleen als “snelle” groente gewenst is.
Voor het overige alles zonder een pakje of een zakje nu er niet meer wordt gewerkt
Anneke
Ik doe mijn best om zo gezond mogelijk te eten, maar zonder groentetuin laat ik daar natuurlijk al een steekje liggen. Het is niet anders.
Lies zei…
'k Eet ook bijna altijd vers!
Lie(f)s.