Doorgaan naar hoofdcontent

Klein maar fijn

Altijd als wij door dat mooie Limburgse heuvelland dwalen zeggen wij wel een keer tegen elkaar dat  als we geen huis in Frankrijk hadden gehad we dat wel in Limburg hadden willen hebben. De natuur is er prachtig, de dorpjes mooi en het leven is er heerlijk gezapig, wel wat anders dan de drukke randstad waar teveel gestreste mensen rondlopen. Gelukkig wonen wij nog in een rustig boerendorp waar we heel blij om zijn en waar we graag tot onze dood willen blijven.

Dit vakwerkhuisje bijvoorbeeld hadden wij wel als vakantiewoning willen hebben. Het waren drie kleine woningen onder één kap aan een rustig weggetje midden tussen de velden. Klein maar fijn, zullen we maar zeggen. Het straalde gewoon rust uit.

Op de kop van het huis een mooie houten bank waar het fijn vertoeven is. Er staan wandelschoenen op het kratje, vast ook wandelaars.

Ook aan de voorkant een klein zitje. Dit is echt zo'n plek waar je zo naar toe kan rijden als je daar behoefte aan voelt. Niet te groot dus weinig werk. 

En aan de andere kant van het weggetje, precies voor het huisje dit mooie kruis met het Christusbeeld. Of het zo moet zijn.

Reacties

Bertiebo zei…
Niet dat ik er nooit geweest ben hoor en de keren dát ik er was vond ik het ook mooi in Limburg. Toch is er altijd wel een plek waar ik eerder voor kies. Raar eigenlijk.
Judy zei…
Ja, geweldig huisje! Daar wonen leuke mensen!
Ik kan me er iets bij voorstellen.
Emie zei…
Een huisje om bij weg te dromen!
Sjoerd zei…
Een mooie vakwerkboerderij kan me ook wel bevallen. Maar ook Limburg ontkomt niet aan modernisatie. Destijds al begonnen met de mijnen.
Zuid-Limburg is inderdaad mooi met de glooiende heuvels, voelt al zo "buitenlands" aan.
John zei…
Ja, hier tegen het dorp aan is het ook goed.
Jolande zei…
Wat een schattig huisje.
In de weer zei…
Ik kan me er van alles bij voorstellen !
Jazeker zijn er heel veel mooie plekken, maar er zijn ook veel zorgen: laaggeletterdheid, armoede, etc, etc. Mijn oudste werkt in Kerkrade in een wijk waar ik niet zou willen wonen …. En ook dat is Zuid-Limburg
miekequilt zei…
Wat een leuk huisje. Ik kan me voorstellen dat jullie daar even bij wegdroomden.
Janny zei…
Een heerlijk huisje om een paar dagen door te brengen.
Ger zei…
Kan me dat dagdroom gevoel wel voorstellen wanneer je langs zo’n schattig vakwerkhuis loopt in het Zuid-Limburgse landschap.
Dat doe ik nog in veel meer provincies in ons land,wanneer het maar ergens op een landelijke plek is en geen nieuwbouw.
Het zal wel bij dagdromen blijven en zo lang mogelijk genieten van de sfeer tijdens het langsrijden.
Lies zei…
Ziet er 'een klein gelukje' uit...
Lie(f)s.
bemar zei…
Dit is van een heel andere orde als wat jullie in Frankrijk hebben, maar het ziet er leuk uit!
Elizabeth zei…
Echt een beetje nostalgisch.. wij komen er ook graag!