Doorgaan naar hoofdcontent

Wij doen mee

Wat was dat voor herrie gistermorgen aan de galerijkant van ons appartement, het leek wel of er iemand met een grote stofzuiger in de weer was. Normaal gesproken horen wij nooit wat uit die richting. Toen ik door het raam van de voordeur keek zag ik dat er allerlei mensen bezig waren in de binnentuin van het zorgcomplex. En ik zag een vlag hangen en toen begreep ik het, daar was een groep vrijwillers aan het werk in het kader van NLdoet.

Het geluid wat ik hoorde kwam van een hogedrukspuit waarmee de groen uitgeslagen tegels werden schoongespoten. Tsjonge, wat knapte dat lekker op.

Twee dames namen het tuinmeubilair wat weer uit de berging was gekomen onder handen. Iedere stoel en tafel werd zorgvuldig gesopt.

Diverse mensen gingen het mos tussen de stenen te lijf.

Waarbij ook de jongeren zich niet lieten kennen.

Er wordt door de bewoners en het zorgpersoneel veel gebruik gemaakt van de binnentuin, vooral 's zomers wanneer er regelmatig ook wat georganiseerd wordt. In Wilgenhoven wonen ouderen met dementie. In totaal is er ruimte voor 28 bewoners, die samen vier groepswoningen delen.

Prachtig dat er mensen zijn die zich hier maar ook in het hele land belangeloos hebben ingezet om bij allerlei projecten de handen uit de mouwen te steken.

Reacties

Bertiebo zei…
Het is een mooie organisatie, waar ik overigens niets van heb gezien hier.
Emie zei…
Heel sympathiek! De samenleving kan niet zonder de inzet van vrijwilligers.
John zei…
Vrijwilligers zijn onmisbaar in dit land waar bijna alles is afgebroken.
Judy zei…
Wat geweldig dat er zulke mensen zijn!
Annelies zei…
Een prachtig initiatief !
anja zei…
Mooi initiatief bij jullie. Ik denk niet dat er hier in de regio iets kon worden gedaan, alles ligt onder een flink pak sneeuw.
Sjoerd zei…
Normaliter was ik gisteren ook als vrijwilliger aan de slag gegaan, maar helaas.
In de weer zei…
Als er toch géén vrijwilligers waren :-(
Jolande zei…
Geweldig zoiets.
Janny zei…
Wat fijn voor de bewoners dat alles er weer netjes uit ziet, leve de vrijwilligers.
Mooi initiatief. Hier werd ons dorpshuis aangepakt. Ikzelf had de 'vrijwillige' oppas het hele weekend op mijn kleinkind.
Mooi initiatief. Gisteren was ook echt een buitendag met dat fijne zonnetje
Lies zei…
Belangeloos... -> mooi!
Lie(f)s.
Ger zei…
Zag beelden op tv dat het koningspaar ook de handen uit hun koninklijke mouwen stak in de stromende regen.
En jou foto’s getuigen van behulpzame mensen die er gelukkig nog te vinden zijn.
Mijn man en ik hebben ons meer dan 25 jaar ingezet als vrijwilliger op school in de buurt en met collectebussen wat we met veel plezier deden. Nou is de tijd aangebroken dat we zelf hulp goed kunnen gebruiken en gelukkig hebben we kinderen en schoonzoon die altijd behulpzaam zijn waar nodig.
Margriet zei…
Ze troffen het gelukkig met het weer!