Doorgaan naar hoofdcontent

Zonnig fietstochtje

Er is nog niet veel gefietst deze winter maar gisterenmiddag kwam het er toch van. Lekker weer, niet al te koud dus we maakten een kleind rondje Vlist. Net buiten het dorp in Bilwijk kwamen we deze kinderwagen weer tegen, ik blogde er al meer over. Het was niet aannemelijk dat er om deze tijd rabarber in de kinderwagen zou liggen maar ik was toch nieuwsgierig wat erin lag dus stopte ik even. 

Zoals altijd stonden er weer potjes jam in maar er lag ook veel eigen gebreid. Warme sokken, ook leuke kleintjes en pannenlappen in vrolijke kleurtjes. Niets gekocht deze keer, geen sokken nodig en jam heb ik nog voldoende van onze eigen oogst. 

De kinderwagen staat vaak buiten en volgens mij loopt de handel goed. Er wordt, vooral 's zomers natuurlijk, veel gefietst in de Krimpenerwaard en veel mensen zullen stoppen bij zo'n oude kinderwagen om te kijken wat er in zit. 

Wil je door mijn altijd enthousiaste verhalen over die mooie Krimpenerwaard ook eens bij ons fietsen kijk dan hier voor een mooie route, de KoeKaasroute. De route gaat niet langs het riviertje de Vlist maar je kan je fietstocht makkelijk uitbreiden.

Prachtige wolkenluchten boven de Hooge Boezem achter Haastrecht.

En toen ik me omdraaide kon ik Boezemmolen nr. 6 fotograferen waarboven het wolkendek al wat zwaarder werd.

In de tuinen bij de mooie oude boerderijen langs het riviertje de Vlist was het voorjaar. Er waren veel narcissen, crocussen en sneeuwklokjes te zien. Hier en daar een struik die uitloopt. En echt, ik voelde de zon op mijn gezicht schijnen. Ik weet het, we zijn er nog niet met het weer maar zo'n zonnig fietstochtje doet je ontzettend genieten.

Reacties

Bertiebo zei…
Ik mag nog niet fietsen, maar anders zou ik er zin in krijgen.
Judy zei…
Wat heerlijk om te fietsen als het zonnetje schijnt! Hollandse luchten zijn het.
John zei…
Ik fiets veel, maar wel in de eigen buurt en omgeving. Er is hier zoveel te zien.
Emie zei…
In het blad van het Zuid Hollands Landschap, dat we deze week ontvingen, viel mijn oog ook op de KoeKaasroute. En op de biënnale van Noordwijk binnenkort!
Edward McDunn zei…
Heerlijk zo'n fietstocht, en dan fijn mooie foto's maken.
Janny zei…
Heerlijk zo'n fietstocht in de zon!
Heerlijk om te fietsen en dan ook nog eens zo fotogeniek daar!
Elizabeth zei…
Oh, die wolkenluchten zijn mooi!
Zo'n kinderwagen raden sommige vriendinnen mij ook aan, maar ja... dan moet je wel de discipline hebben van elke dag aan de weg zetten en 's avonds weer terug... en laat ik daar nu geen zin in hebben.