Doorgaan naar hoofdcontent

Op zoek naar....

Ik had verleden jaar een stukje gelezen over de ruïnes van een paar torens en ik wilde die graag eens gaan bekijken. Het was op een zondag en we wilden dat bezoekje graag combineren met ergens te gaan eten. Even googlen en ik ontdekte dat de locatie van die ruïnes niet ver van een van ons meest favoriete restaurant lag. En het was nog aardig weer ook dus we hoopten dat we buiten konden eten.

Het was daar in het zuiden een stuk aangenamer dan bij ons en we konden buiten zitten op dat heerlijke terras. Behalve de entourage is het eten daar ook voortreffelijk dus het was genieten.

Na de lunch reden we naar Tauriers, een oud versterkt dorp dat wordt gedomineerd door het op de monumentenlijst geplaatste kasteel uit de 13e eeuw. 


Echt mooi vond ik het kasteel niet maar het ziet er erg robuust uit en dat heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat het na al die jaren er nog steeds staat. Het is niet te bekijken, privébezit.

Het is een klein dorp en het was er doodstil, geen mens gezien. Maar goed, zondag rond etenstijd, dat zegt genoeg in Frankrijk.

Om bij de ruïnes te komen moesten we langs de zijkant van de kerk, langs de muur van het kasteel, langs het kerkhof en dan het bos in....

Spannend, wat zouden we vinden.

Reacties

Judy zei…
Wat een heerlijke zonnige foto's! Die muur met die emmers is een plaatje!
Bertiebo zei…
Wat leuk en ja, zeker spannend!
miekequilt zei…
Weer zo'n mooi plaatsje. Wat is het toch fijn voor ons dat jullie zo vaak op pad gaan.
Emie zei…
Fijn buiten eten en daarna moie dingen zien in de omgeving, perfecte combinatie!
Sjoerd zei…
Vol verwachting klopt ons hart... Mooie foto's en ps, de poezen zijn gearriveerd. Dankjewel.
Mooie cliffhanger waar je ons hier mee laat zitten;). Ik ben benieuwd.
Edward McDunn zei…
Bijzonder zo'n oud kasteel hoor.
Heerlijk dat rustige dorpje, ik houd daar van.
Ger zei…
Laat ik nou een jaar achter de rug hebben van aaneenschakeling aan spanningen en geduld opbrengen.
Kan er steeds beter mee omgaan. Dus geniet ik vandaag van jou mooie foto’s en ben benieuwd naar vervolg.
In de weer zei…
Spannend, we wachten af !
Annelies zei…
Mooie foto's. Ik ben benieuwd. Ben op zo'n moment altijd bang voor slangen en schorpioenen.
Jolande zei…
Dat ziet er al mooi uit, ben benieuwd naar het vervolg. Bij het zien van de foto met de pop dacht ik eerst dat het daar ook een 1 mei traditie was.
De reactie van Mieke wilde ik ook plaatsen. Maar dan doe ik het maar zo. Heerlijk dat je buiten kon eten.
willy zei…
en je weet er de spanning in te houden Marthy

prettige avond
We wandeling door het dorp, op weg er naar toe, was in ieder geval al mooi.......