Doorgaan naar hoofdcontent

Tussen water en land

Argelès-Plage was de eerste plaats waar we aan de kust kwamen te fietsen. In die acht dagen die onze fietstocht duurde hebben we duizenden boten in jachthavens zien liggen, echt niet te geloven.  Het lijkt wel of half Europa hier een bootje (of boot) heeft liggen. 

We fietsten een stuk vlak langs het strand wat bijna overal vrij breed is. Veel zonaanbidders op strand, de temperatuur was er ook naar.

Onze route ging deze dag afwisselend langs de kust of door het binnenland waar veel gewassen worden gekweekt. Velden vol artisjokken zagen we.

Een lang saai stuk fietspad werd opgevrolijkt door twee van deze bruggen. Splinternieuw waren ze en in een opvallende kleur blauw.

Onze eindbestemming vandaag was Port-Leucate wat valt onder Leucate. Deze plaats heeft 18 km strand met daarachter jachthavens en appartementenwijken zoals deze. Iedere wijk heeft en eigen parkeerplaats die afgesloten is met een slagboom. We staken deze wijk te voet door omdat we even naar het strand liepen.

Daarvoor hadden we ingecheckt in een kleine hotel, beheerd door een heel aardig echtpaar, we mochten onze fietsen zelfs in hun eigen garage stallen.

Toen we de volgende morgen over een hoge brug Leucate verlieten maakte ik deze foto. Een typische kustplaats wat in dit geval ligt op een smalle strook  tussen de Middellandse Zee en een grote lagune.

Woensdag 3 mei 2023

Reacties

Bertiebo zei…
Mooie foto's en steeds die knalblauwe lucht... heerlijk!
Sjoerd zei…
Ik geniet van je foto's, mooi en warm...
Judy zei…
Wat een kleurenpracht op je foto's! Geweldig.
John zei…
Dat lijkt me daar heerlijk fietsen. De mooie foto's geven een mooi beeld.
KnutzEls zei…
Lekker zonnige foto's, mooi fietsweer.
Emie zei…
Wat heerlijk vooral dat stralende weer!
Ohh, die foto van de brug tegen de blauwe lucht, PRACHTIG! Zo goed gekozen van de architect.
Janny zei…
Prachtig die blauwe brug, wat hadden jullie mooi weer.
Edward McDunn zei…
Wat mooi allemaal, die blauwe brug vind ik echt geweldig!
Alleen de temperatuur lijkt me al heerlijk, laat staan alles wat daar te zien is!
Ger zei…
Hele dagen in de buitenlucht in beweging in de zon onder een strak blauwe lucht in mediterrane ontspannen sferen met af en toe verse vette vis op het bord dan ben je goed en gezond bezig.
miekequilt zei…
In Bretagne zie je ook veel artisjokken, ik vond het heel mooi.
Maar waar jullie nu fietsen is het ook heel erg mooi.
Gisteren aten we de salade die laatst op je blog stond! Heerlijk!
Jolande zei…
Die blauwe brug vind ik mooi en dat veld vol artisjokken heel apart, dat heb ik nog nooit gezien.
Lies zei…
Héérlijke vakantieplek!
Lie(f)s.