Doorgaan naar hoofdcontent

Kleinigheden



Franse kommen, ik ben er gek op .Ik heb een paar mooie antieke, die staan voor de sier in mijn servieskast, daar ben ik zuinig op maar de rest gebruik ik voor van alles en nog wat. Deze kocht ik meteen toen ik de markt opliep. Ik viel voor die kleintjes, die heb ik niet en die kan ik leuk gebruiken voor sausjes bij een borrelplank. Ze waren te vies om aan te pakken maar dat kwam thuis wel goed.

Ik heb twee handelaren waar ik altijd kom en vaak wat koop, zij hebben de betere spullen. De eerste begroete me hartelijk, we hadden elkaar een poos niet gezien. Hij had mooie spullen maar niets van mijn gading. De tweede, een ouder echtpaar, heeft altijd veel mooie kleine dingen en daar vond ik dit doosje wat me wel aantrok.

Er zaten elastiekjes in en mevrouw legde me uit dat het doosje vroeger voor sigaretten werd gebruikt.

Het staat leuk bij dit kleine verzamelingetje, alles is van een brocantemarkt, behalve het fotolijstje, dat kocht ik ooit nieuw. Daarin een fotootje uit mijn Twiggyperiode.

De kommetjes kreeg ik moeiteloos brandschoon en gaan in de servieskast. Die gaan wel gebruikt worden. En dat voor vier euro, er zaten er zelfs twee bij met het Limoges merk onderop.

Reacties

Judy zei…
Leuk!!! Ik zou ook voor dat serviesgoed gevallen zijn! En het verzamelingetje ziet er prachtig uit!
Sjoerd zei…
Een metalen sigarettendoosje heb ik vroeger ook nog gehad. Daar gingen de zelf gerolde sigaretten in.
Bertiebo zei…
Leuk, die kommen en de rest ook. En de Twiggyfoto natuurlijk!
miekequilt zei…
Wat een goede aankoop. Zulke kommen heb je nooit genoeg. En dat sigarettendoosje is geweldig. Mooie verzameling zo.
Emie zei…
Dat thuiskomen met een schat, het schoonmaken en een plaatsje geven is een feest op zich.
Wat een mooie aankopen. Heerlijk om op zo'n brocantemarkt te snuffelen.
KnutzEls zei…
Kommetjes en schaaltjes, daar zou ik ook voor vallen. Zeker deze mooie.
Goede koopjes! Ik geniet nog elke dag van mijn aankopen vorig jaar!
Annelies zei…
Je wil niet weten hoeveel servies we in Frankrijk hebben. Zo leuk die brocantes !
Ger zei…
Leuke aankopen heb je gedaan met een zweem van nostalgie,zeker dat sigarettendoosje met hamerslag bewerkt,gebruikelijk in Art-Deco periode,dekseltje met flamboyant decor van Acanthusblad en als ik het goed zie voorzien van monogram.
Ben jij dat echt op fotootje,als twee druppels water,Twiggy!
En oud Frans aardewerk waaronder veel landelijk serviesgoed jaren lang door mij bij elkaar gescharreld en bijna dagelijks in gebruik.
Net zo’n sigarettendoosje ligt hier in de vitrinekast
Marthy zei…
Dat ben ik echt, Ger!
Lies zei…
Mooie aanwinst!
Een zeepsopje doet veel...
Lie(f)s.
In de weer zei…
Wauw, die Twiggy foto van jou, super !
Mooie aankopen en gelukkig heelhuids thuis gekregen!
Pas geleden zaten we in een restaurant en kregen er een soepje in gepresenteerd. Ook leuk hoor, om daar die kopjes voor te gebruiken.