Doorgaan naar hoofdcontent

Alleen kijken is al leuk

En weer was er op de camping in Ruoms een familielid van mij, nu nicht Stephanie met man en een zoon.  Haar ouders kampeerden er veertig jaar geleden al. En Stephanie is net zo gek op brocantemarkten als ik dus we spraken af om naar Grospierres te gaan, een paar kilometer van Ruoms.

Bij deze mevrouw kocht Stephanie iets en ik onderhandelde voor haar wat aardig lukte. Toen ik een foto nam van de bruidsjurk vroeg mevrouw of het niets voor mij was, precies uw maat, u heeft ook zo'n slanke taille. Haha, ik nam het compliment, oprecht of niet, dankbaar in ontvangst.

Je ziet echt van alles op zo'n markt. Een mandje met geborduurde doekjes en daar lagen ook wat opgevouwen vierkante doekjes bij, heel leuk en ik stond er even mee in mijn handen. Maar ik heb al zoveel in mijn linnenkast liggen wat ik niet gebruik dus toch maar weer teruggelegd.

Ik moet altijd wel even een oud model fiets of bromfiets fotograferen. Hier vond ik die blauwe tassen zo geweldig leuk.

De markt werd gehouden op een laan met van die grote platanen die gelukkig heel wat schaduw geven. De temperatuur is in Ruoms gemiddeld vijf graden hoger dan bij ons in Le Serret en het was een warme dag vandaag.

Mart is degene die altijd met een grote boodschappentas loopt, daar gaan alle aanwinsten in.

Schattig tentoongesteld dit truitje met de halsketting.

Dus ik gaf de standhoudster een complimentje waarop ze antwoordde dat zij ook het aanzien waard was en ze begon meteen met haar rokken te zwaaien. De meeste handelaren weten aardig hun mondje te roeren en ik heb er vaak de grootste lol mee.

Zo lief, die piepkleine leren schoentjes onder het gehaakte jurkje van een pop.

Ik nam nog even een fotootje van deze leuke foodtruck en toen zochten we de auto weer op met onze schatten

Nog even gezellig bijgepraat op de camping en toen weer naar huis. We hadden een leuke dag en die markt is het waard om meer te gaan we bezoeken.

Reacties

Judy zei…
Geweldig! Daar zitten schatten tussen!
Petra1945 zei…
Ik krijg de indruk dat jouw Frans prima is... leuke gesprekken met standhouders!
In de weer zei…
Lekker royale kampeerplek daar op de camping !
Bertiebo zei…
Heerlijk, zo'n markt
Sjoerd zei…
Jammer dat ze in Frankrijk Frans spreken... Anders waren we destijds zeker verhuisd.
Emie zei…
Mart met de tas en jij dook de plantjes in. Benieuwd wat je hebt gekocht.Wat een heerlijk sfeer !
Janny zei…
Heerlijk in de schaduw die markt, ik denk dat je altijd wel iets koopt.
Ger zei…
Heerlijk plekje daar onder de schaduwrijke bomen en gezellige verkopers mét humor.
Ik geniet nog na van de afgelopen 3 dagen met onze dochter,zoon,schoonzoon en schoondochter in de rustige Eifel en aan de Moezel op sfeervolle en zeer gastvrij Weingüt waar we al jaren komen.
miekequilt zei…
Wat een leuke markt. Voor ieder wat wils, zou ik zeggen.
willy zei…
altijd leuk om zo eens ons rond te kijken op een markt

prettige dag Marty
Elizabeth zei…
Oh, hier houd ik ook zo van.. Wat leuk om daar met elkaar te lopen en te snuffelen!
Marthy zei…
Je bent er weer, fijn!
Lies zei…
'Schatten' moeten van eigenaar veranderen... ;-)
Lie(f)s.
Jolande zei…
Wat leuk zo´n markt en fijn zo in de schaduw van de platanen.
Elizabeth zei…
Ja, ik ben er weer... Maar nog even rustig aan in Blogland:)