Doorgaan naar hoofdcontent

Van een andere orde

Die tweede tuin was van een hele andere orde dan de rozentuin. Ook in een doodstille vallei en net buiten een dorp lag deze grote tuin vol met groenten met daartussen veel bloemen wat de tuin een fleurig aanzicht gaf.

Vooral de slaapmutsjes waren goed aangeslagen in deze tuin, ik vond het een heerlijk gezicht. Ik heb ze dit jaar ook gezaaid, hoop dat ze opkomen.

Een klein watertjes maar wel met een mooie waterlelie.

En geen kikkers maar goudvissen.

Er stonden allerlei soorten groenten, vooral veel sla, uien, bietjes en bonen. Boven aan  de weg was een stalletje waar al die groente verkocht werd en dat liep goed want het blikjes met geld zat vol en er lag nog maar een kropje sla.

Overal stond wel wat, ook onkruid maar toch was het niet echt een rommeltje, eerder een gezellige tuin. Het sprak mij wel aan.

Zo gauw er weer een stukje grond beschikbaar was werden er weer nieuwe jonge plantjes gepoot.

 Borage (komkommerkruid) met zijn blauwe bloemetjes staat hier mooi te zijn.
Links kan je nog net een plastic tunnelkas zien staan waar een prachtige druif in hing.

Mooie dag gehad en we hebben twee totaal verschillende tuinen gezien. Maar juist dat maakte het zo leuk. 

Reacties

Sjoerd zei…
Een wilde tuin lukt hier nog wel. een groente tuin in wel mooi, maar van een andere orde.
Judy zei…
Ik hou hier wel van, zo'n gezellige tuin! Leuk, die slaapmutsjes, die probeerde ik vorig jaar in een pot maar ze kwamen niet tot bloei helaas.
Bertiebo zei…
Twee fraaie tuinen liet je zien. Mooi om mee te kunnen kijken
Ieder tuiniert op zijn eigen manier. Leuk om zo te zien.
Emie zei…
Een gezellige tuin, dat is toch een heerlijk compliment voor de eigenaars!Het hoeft niet allemaal superstrak als er maar liefde uit spreekt.
Deze was ook bijzonder. Leuk dat de groenten meteen verkocht worden.
Edward McDunn zei…
Een prachtige en gezellige tuin hoor, het zal daar een drukte van belang zijn, aan insecten.
KnutzEls zei…
Heerlijke tuin, om lang in te genieten.
miekequilt zei…
Wat een prachtige tuin. Mooie combinatie van een siertuin en moestuin.
Janny zei…
Ook weer een prachtige tuin, ik vind die slaapmutsjes ook altijd zo leuk.
In die tuin ook al van die mooie lupines! Zoals ik schreef staan die hier in IJsland gewoon als onkruid in de bermen volop te bloeien en ik krijg dat maar niet voor elkaar in m’n Franse tuin. Wat doe ik toch verkeerd, hè😢
Mevrouw W. zei…
Twee verschillende tuinen en allebei mooi. Deze tweede is meer mijn ding.
Wat een prachtige tuin!
bemar zei…
Mijn tuin is ook oranje van de bloeiende slaaputsjes.De borage bloeit nog niet. Heerlijk rommelige tuin
Tuin naar mijn hart!
Lies zei…
Wat een weelde!
Lie(f)s.
Ger zei…
Biodiversiteit in de tuin staat voor een tuin vol leven.
Op zo’n plek raak je niet uitgekeken.
Wat zullen jullie genoten hebben,heerlijk!
Wij komen na lange tijd niet weg geweest te zijn uit een schattig tuinhuis vandaan met rondom vijver,bloemen,bomen,moestuin,dieren en diverse zitjes om in alle rust van te genieten,zelfs het kikkerconcert was voor mij rustgevend.
Op enkele kilometers afstand de Weerribben nog zo’n bijzondere omgeving.