Doorgaan naar hoofdcontent

Project afgerond

Gisteren heeft Mart de stellage die de aardbeibakken moet dragen in de moestuin op zijn plek gezet. De grond in onze moestuin loop wat af dus het werd passen en meten om het allemaal netjes recht te krijgen. Er werden heuveltjes van grond gemaakt en daar ging wat bij en soms wat grond af. Verzakken doet het hier niet.

Maar het geheel staat recht en op de goede hoogte, ik heb het even uitgeprobeerd met wat onkruid weghalen uit de bakken. Wat werkt dat makkelijk zeg, geen gebuk of gekniel meer, je zou eigenlijk je hele moestuin op die hoogte moeten hebben.

Het enige wat gekocht is voor dit project zijn de paalhouder, zes stuks. De trottoirtegels hadden we ook nog in de garage liggen. Waren overgebleven toen we jaren geleden in twee kelders een trottoirvloer legde. We kwamen er eentje te kort maar stenen genoeg hier, gewoon even een platte zoeken.

De bakken worden indien nodig van water voorzien door middel van onze nieuwe druppelslangen.

Zo, dit project is afgerond. Wat het nieuwe gaat worden weet ik niet, dat laat ik aan de uitvoerder over.

Reacties

Judy zei…
Lijkt me comfortabel aardbeien plukken! Supersysteem!
Sjoerd zei…
Dat heeft Mart mooi gedaan, Ik had even het idee dat de bakken benen hadden en een broek aan. Dus als je vannacht bakken hoort wandelen... Mijn Auvermenneke zei dat ze ook weer terugkomen.
miekequilt zei…
Wat een mooi systeem. Laat die aardbeien maar komen, ik zie er al een paar.
Mevrouw W. zei…
Mooi gemaakt! Het lijkt me inderdaad ook erg handig en een stuk minder belastend voor je rug om op hoogte te werken.
Emie zei…
Degelijk vakwerk en ook nog gemaakt uit herbruikte materialen! Complimenten.
Bertiebo zei…
Fraai en handig! Ik zeg: Patent aanvragen.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Annelies zei…
Dat ziet er super uit !
Wij gaan woensdag weer zuidwaarts.
Gewoon een praktisch kunstwerkje. En dan nu: Plukken maar!
Janny zei…
Wat is dat praktisch gemaakt, handig zo'n man!
Jolande zei…
Mooi gemaakt en nu maar hopen op een hele goede oogst, die inderdaad makkelijk te plukken zal zijn.
KnutzEls zei…
Het ziet er prima uit. Voor je het weet heeft Mart straks opdrachten uit alle windstreken 😉
Lies zei…
(Bijna) echt professioneel!
Lie(f)s.
Chapeau voor die Mart! Ben benieuwd wat z’n volgende project wordt.
Het werkwoord stil zitten kent hij niet, hè😊
Mikil ást frá Íslandi 😘😘🙋‍♂️🙋‍♀️
Prachtig! En handig plukken zo
In de weer zei…
Complimenten voor Mart, wat een handig en mooi aardbeienrek.
Chique hoor, een eiken aardbeienrek, zullen niet veel mensen hebben.
Dit is echt wel de perfecte oplossing zeg. Hier wordt aardbeien plukken wel een stuk gemakkelijker van!
bemar zei…
ideaal met dat druppelsysteem erbij. Ik had aardbeien in gehalveerde rioolbuizen maar die moesten echt wel iedere dag water krijgen anders hingen ze slap. De aarde droogde snel uit.