Doorgaan naar hoofdcontent

Schatten

Blogvriendin Janny zei als reactie op mijn blog van gisteren over de brocantemarkt die ik bezocht: 'Ik denk dat je altijd wel iets koopt'. Nou, dat klopt wel aardig Janny, ik kom zelden met lege handen thuis.
Er wordt ook altijd zoveel leuks te koop aangeboden dat het moeilijk is om weerstand te bieden.

Tegenwoordig koop ik wel vaak iets wat ik weg kan geven, ik wil niet gaan stapelen hier of in Stolwijk.

Deze poster van een oude foto van Parijs vond ik direct prachtig en ik denk onze oudste zoon ook, hij is gek op Parijs. We zullen zien waar hij komt te hangen.

Ik wilde graag wat leuke spullen voor in mijn tuinkast op het Stolwijkse balkon en een groene fles in klein formaat leek me wel wat. En die vond ik. Maar nu de fles zo leuk staat te staan op mijn pottenkastje twijfel ik eigenlijk of hij aan het eind van de zomer meeverhuisd.

En dit was gewoon voor de heb. Zo beeldschoon deze twee ijscoupes, die kon ik echt niet laten staan. Maar wat moet een mens nou met twee ijscoupes? Waarschijnlijk ga ik ze weggeven maar eerst zet ik ze zo neer dat ik ze goed kan zien, gewoon om van te genieten.

En dat allemaal voor een habbekrats!

Reacties

Judy zei…
Voor die habbekrats is het ook moeilijk om het allemaal te weerstaan! Mooi allemaal!
Bertiebo zei…
Ik vind al je vondsten geweldig. En het woord habbekrats ook!
Janny zei…
Mooi, vooral die ijscoupe’s zijn zo mooi van kleur!
Emie zei…
Leuke koopjes weer, vooral die coupes. Ik zou ze zelf gebruiken voor een klein nagerechten met wat fruit.
We hebben mooie spulletjes gescoord vond ik zelf! En idd niet duur! Hier weten ze nog wat prijsjes zijn 😁 De ijscoupes zijn mooi te gebruiken voor jullie gasten in de gîte! Poster ben ik benieuwd naar. Ik zal mee zoeken eventueel naar een lijst, die zijn er genoeg in de kringloop. Was gezellig!
Elizabeth zei…
Het is ook zò leuk om te schatgraven op zo'n markt! Ik snap wel dat je toch graag iets mee neemt. Dat vaasje gaat straks vast heen en terug mee naar de Ardêche...
Blijft leuk dit soort markten. Prachtige coupes, ik zou ze gewoon gebruiken. Zo leuk!
Charlie zei…
Inderdaad wat een mooie vondsten! Die ijscoupes zou ik lekker vullen met jullie eigen geoogste frambozen met slagroom! Dat staat mooi!
Edward McDunn zei…
Die ijscoupes, zijn echt heel mooi hoor.
Altijd leuk om zo'n markt te bezoeken.
Mevrouw W. zei…
Je hebt mooie dingen weten te scoren en ook nog voor weinig geld!
Sjoerd zei…
Je bent in ieder geval duurzaam bezig...
Ger zei…
Lees dat Willy Ronis(1910-2009)een zeer bekende en beroemde Franse fotograaf was.Hij fotografeerde vooral het dagelijks leven
en voornamelijk in Parijs.Aan zijn werk hangen wereldwijd behoorlijk hoge prijskaartjes.
En die leuke ijscoupes:wie maak je nou niet blij met ijsstrippenkaart/cadeaubon van ijssalon,doe wat papieren open parasolletjes,oubliehoorn en bon in ijscoupe,doorzichtig papier en feestelijk lint,et voilà….klaar is je cadeau.
Elke gast aan tafel verschillende ijscoupe in het geval jij nog meerdere modellen hebt.Zie ze samen op tafel staan met in de een roze en de andere groene paaseitjes. Onze gastvrouw had er op ontbijttafel suikerklontjes inzitten.Jij hebt vast ook nog ergens oude leuke suikerklont tang liggen.
Marthy zei…
Je helpt me wel aan ideeen hoor Ger!
Jolande zei…
Mooie schatten.
Ik zou het groene flesje bij de andere twee laten, ik hou van dingen in oneven getallen.
En in die ijscoups zou ik lekker ijs doen :-)
miekequilt zei…
Ik heb niks meer toe te voegen na de tips van Ger. Wat een leuke tips.
Lies zei…
Leuk/fijn!
Lie(f)s.
In de weer zei…
Écht leuke spulletjes !
bemar zei…
Ze zijn prachtig die ijscoupes!