Doorgaan naar hoofdcontent

Langs de Rhône


Het werd weer eens tijd voor een fietstochtje en dat hebben we gisteren gedaan. De route die ik vond liep van Montelimar naar het noorden langs de Rhône en aan de andere kant van de rivier weer terug maar Montelimar vond ik te ver rijden dus begonnen we bij het keerpunt en dat was Le Pouzin. Daar wisten we ook een goede parkeerplek om de auto achter te laten, altijd prettig.

Al snel reden we tussen de fruitbomen en die gaven nu volop kleur, een prachtig gezicht want veel daarvan is bijna plukrijk. Dit waren de perziken.

De landerijen daar in de Rhônevallei strekken zich ontzettend ver uit, dat zie je in Nederland niet, je hebt geen idee hoeveel fruitbomen daar staan. Behalve perziken zagen we ook ontzettend veel abrikozen, mooi oranje van kleur.

Voor dit huis moest ik op een ongelukkig punt even stoppen. Mart vind mij een gevaar op de weg maar ik vond dit huis in snoepjeskleuren zo leuk, dat moest echt even op de foto. We schoten dat straatje in en even verderop moest ik al weer in de remmen.

Een rij prachtige huizen, het houtwerk in verschillende kleuren geschilderd.

En die huizen hadden ook nog eens een prachtig  uitzicht op de Rhône,

Van de Ardèche kwamen we nadat we de rivier over waren gestoken in de Drôme. En daar zagen we opeens lavendelvelden, wat een heerlijke verrassing.

Onder het dak van een open boerenschuur stond deze oude landbouwkar, dit soort karren zijn altijd blauw geschilderd., waarom weet ik ook niet. Daarachter een oude traktor en daar nog verder  achter twee antieke rijtuigen. Een unieke verzameling.

Nog meer lavendel. Ja, hier sta ik graag even voor stil. Zo mooi en die geur, heerlijk. Voor dat je de lavendel ziet reuk je het al.

De laatste kilometers, we zien aan de overkant Le Pouzin al liggen. Daar staat de auto en dan zijn we in driekwartier weer thuis.

Reacties

Judy zei…
Mooie tocht! Dat levert prachtige plaatjes op! Echt de moeite om daar even voor te stoppen!
Sjoerd zei…
Alleen al voor de plaatjes en de geur zou je de fiets pakken...
KnutzEls zei…
Mooi fietstochtje. Ik geniet mee vanaf de bank.. 😂
Bertiebo zei…
Het is zo Frankrijk wat je laat zien. Of in ieder geval dat wat ik me van Frankrijk herinner van jaren geleden
Emie zei…
Wie lavendelvelden heeft gezien, houdt voor eeuwig van lavendel.
Edward McDunn zei…
Je laat ons wél genieten hoor, wat een heelijke perzikken lijken mij dat.
Voor die prachtige huien zou ik ook stoppen hoor.
Tja, en dan die lavendel, dat veld is sprookjesachtig mooi.
Liane zei…
Wat fijn dat je tóch stopt en ons mee laat genieten van je prachtige foto's. Dank je wel!
Jolande zei…
Wat een schitterende tocht was dat. De foto's kijken is al zo mooi,dus ik kan me voorstellen dat het in het echt helemaal geweldig was.
willy zei…
een prachtige tocht

en die lavendelvelden zijn bijzonder mooi

prettige dag gewenst Marthy
Ger zei…
Kijk je een beetje uit met die gevaarlijke capriolen op de fiets😉anders mag je straks niet meer mee met Mart…..en wie moet dan die mooie foto’s maken?
Het bergstruikje heeft het goed naar zijn zin op de arme grond in de Drôme en in deze periode trekken de vele bloeiende lavendelvelden bezoekers van alle windstreken net als bij ons de bollenvelden in het voorjaar.




.
Wat een prachtige fietstocht. Mooie kleuren van de lavendel, het fruit en de huizen. Steeds weer leuk dat we even mee mogen genieten met jouw foto's.
miekequilt zei…
O Marthy, wat geniet ik toch steeds van je foto’ en verhalen. Deze keer weer mooie huizen en prachtige lavendel, volop genieten hier.
marga zei…
Prachtig die mooie fietstochten die jullie maken. De kleurtjes van het fruit en de mooie lavendel velden. Ik geniet van de plaatjes die je laat zien.
Groeten.
Marga
Lies zei…
Niet alleen het fruit, ook de omgeving is om van te snoepen...!
Lie(f)s.
In de weer zei…
Prachtig, wat een heerlijke fietstocht weer.
Jan from Perth zei…
Ik ben het van harte met alle bovenstaande commentaren eens!
Prachtige huizen en fruitbomenvelden, en dan de lavendel! Zaaaalig!!!
Ik weet ook niet waarom ze de boerenkarren daar altijd blauw schilderen. Misschien heeft het iets te maken met de lavendel? Mocht je het ooit te weten komen, je mag het me altijd doormailen, want je hebt me nieuwsgierig gemaakt.
Groetjes uit het zonnige Vlaanderen, Michiel
PS. Ik heb een tijdje je posts niet doorgekregen, maar ontdekte onlangs dat om één of andere reden de PC beslist heeft om ze in de spam op te nemen. Is nu weer goed ingesteld, en juist op tijd voor de lavendelvelden! ;-)
fotorantje zei…
Prachtige charmante huizen
Machtig mooi zo'n lavendelveld