Doorgaan naar hoofdcontent

Zomerstormpje

Deze foto's zijn van verleden week, mijn border stond er toen aardig bij  totdat er eeristermiddag een korte zomerstorm overheen ging en daarna lag alles plat. Vooral de wat tere bloemen kunnen niet tegen dat geweld van harde regen en wind. De geranium Patricia achter de witte salvia's lag helemaal plat. Geeft niet, ik was toch al van plan om de geraniums en sommige salvia's te gaan knippen zodat ze een tweede keer kunnen uitlopen.

Gistermorgen aan de slag gegaan en de eerste helft van de border is nu een stuk kaler. Links en rechts van de vlinderstruik zijn de geraniums met de grond gelijk gemaakt. Morgen ga ik verder. Daarna krijgt de hele border een paar handjes koemestkorrels, gaat de druppelslang een paar uurtjes aan en dan mag alles weer gaan groeien.

De artsjok was helemaal uit elkaar gevallen, hij is topzwaar door de vele bloemen die erin zitten. We hadden nog wat door Mart gemaakte plantensteunen in de garage staan en hij kwam op het idee om die er omheen te zetten.

Ooit gemaakt van betonijzer voor de tuin in Stolwijk en hier komen ze iedere keer weer van pas.

Prachtig toch die bloemen van de artisjok. Als ze straks gebloeid hebben ga ik ze drogen en dan zijn het mooie cadeautjes. Prachtig om er eentje op een schaal te leggen.

Reacties

Bertiebo zei…
Je zou het niet geloven van dat stormpje, zo mooi ziet het er weer uit.
Judy zei…
De foto's zien er goed uit! En die plantensteunen zijn superhandig! Dat drogen van de artisjokken, daar ben ik heel benieuwd naar!
Sjoerd zei…
We hebben hier in zuid Limburg ook weer een aardige zomerstorm gehad, met weer de nodige wateroverlast.
Anoniem zei…
De boel frist lekker op van zo'n storm( pje). Gelukkig viel het mee en had die handige Mart nog wel iets voor de prachtige artisjokken. Ga je ze niet eten?
Marthy zei…
Nee, ik eet ze niet. Ik gebruik de artisjok als sierelement.
willy zei…
Werk aan de winkel dus

vooral de bloemen van de artisjok vallen me hier op

Artisjokken zijn délicatesse

maar je hebt er wel wat werk aan

prettige dag Marthy
Hier twijfelde ik net een dag te lang over het opbinden van de kogeldistels …
Jolande zei…
Oh dat is niet leuk zo´n stormpje. Goede oplossing die betonijzers.
Wij moeten nog steeds de tuin in om dingen af te knippen na storm Oscar, maar ze kwamen de lijst met dingen die na een jaar moesten gebeuren afwerken dus zijn we nu eerst het huis aan het poetsen-
Lies zei…
't Was, 't is en 't wordt weer zo mooi...!
Lie(f)s.
bemar zei…
prachtige bloemen geeft de artisjok
Ger zei…
Jullie wisten na de zomerstorm incl. regen weer pragmatisch te handelen.
Vaak is een schaal op tafel met decoratief fruit of groenten dé blikvanger.
Maakte vorige week nog een salade met jonge verse dubbelgedopte tuinboontjes en ingelegde gemarineerde artisjokharten(al kwamen die laatste achter glas vandaan)