Doorgaan naar hoofdcontent

In gaten en kieren

Het lijkt wel of de valeriaan hier tegen de muur ieder jaar hoger wordt en ook nog eens steviger. Dat komt beslist niet door verwennen van mijn kant, want deze jongens redden zichzelf. Ook al is het weken droog dan nog  krijgen ze geen drup water van me. Dat betonnen pad voor het huis is aan alle kanten gescheurd, er moet eigenlijk nodig wat aan gedaan worden maar die valeriaan ziet daardoor zijn kans en wortelt in alle gaten en kieren. En omdat ik het zo leuk vind staan breng ik het reparen van het betonpad gewoon niet ter sprake bij de man, het hoeft voor mij niet allemaal zo strak en keurig.



Reacties

Jeanne zei…
Prachtig zo en die kleur................!
Haak en Pen zei…
Wat gaaf, mooie foto's heb je ervan genomen
Fijn weekend, Manon
KnutzEls zei…
Die zou ik ook laten staan. Wat mooi!
Emie zei…
Ik weet dat jij soms worstelt met deze leukerd maar ik zou er best een randje van willen hebben. Kun je niet wat zaadjes voor me winnen? Dit is toch een plaatje!
Wieneke zei…
Als ik alleen maar naar die prachtige valeriaan kijk, dan word ik vanzelf erg kalm :-)
Annelies zei…
Ik vertroetel je stekjes al: praat met hen, aai liefdevol over hun blaadjes maar ze groeien nog niet.
Ze wachten gewoon nog op de zon!
En inderdaad.....niets zeggen tegen de man, hoor!!
Elizabeth zei…
Wow, dat is schitterend! Groeide dat maar hier bij mij...
Marthy zei…
Mooi hè, mijn onkruid.
Marthy zei…
Ik ga het proberen, Emie, maar ik kan je natuurlijk niet verzekeren dat mijn valeriaan van Italië houdt;-)
Marthy zei…
Haha, dus als ik eens een nacht slecht slaap moet ik maar in een slaapzak bij gaan liggen?
Marthy zei…
Sterkte met de stekjes en anders heb ik er op een later tijdstip nog wel een paar. Ik trek gewoon wat uit een muur.
Inge zei…
Ik vind 'm prachtig, zou hier ook mooi staan. Ik hou ook van losjes tuinieren. Dit jaar is veel weggebleven, jammergenoeg. Geen enkele Verbena (ijzerhard) meer, zo jammer.
Sjoerd zei…
Het zou niet in me opkomen om er iets aan te doen.
Marthy zei…
Mooi, dan laten we het voorlopig nog zo.
Marthy zei…
En gek genoeg heb ik dit jaar heel veel zaailingen van Verbena, heel fijn.
Lida zei…
Wat een mooie diep rode kleur. Meestal zie je ze in zacht paars of licht rose dacht ik. En hij staat echt mooi tegen die stoere muur.
Marthy zei…
Ja, er zijn inderdaad verschillende tinten, Lida, zelfs wit. Ik vind deze wel het mooist.
Prachtig wat bloeit alles al snel,dat heb je met de zon ,hier net de appelboom in bloei dus nog geduld hebben verder ,geniet van je franse foto s ,wat is het toch een prachtig land
Ageeth Mooij zei…
Zo mooi en feestelijk!
Pippa's Hus zei…
Wat ontzettend mooi! Ik zou het ook zo willen laten. XX Esther
Marthy zei…
Doen we voorlopig maar, Esther, ik vind dit veel te mooi.
Marthy zei…
We zijn hier inderdaad vroeg, Marloes, maar we zitten dan ook 1000 km. zuidelijker en we hebben de laatste weken prachtig weer gehad.
Mooi om op een aantal plekken de natuur gewoon zijn gang te laten gaan. Helemaal als er zo iets prachtigs groeit en bloeit!
Prachtig!! Ik zou ze dolgraag in m'n tuin hebben ;o)
Marthy zei…
Ik weet niet of ze in de Nederlandse grond het zo goed zullen doen, het zijn planten die van kalkrijke grond houden.
Mirjam zei…
Wat een prachtige bloem is dat Marthy, ik zou ze ook laten staan.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam