Doorgaan naar hoofdcontent

Onzichtbaar

Ik liep vanmorgen even naar de broodoven om te kijken of daar nog gemaaid moest worden in verband met de feestelijkheden van morgen. En wat staat daar naar mij te lonken, een prachtige witte sering, nog net niet helemaal in bloei, de bloemen precies goed om op de vaas te zetten. Ik weet zeker dat de eigenaresse van deze boom het niet erg vindt als ik er een paar takken van af knip. Trouwens, de boom is zo groot dat het niet eens te zien is als ik er wat in knip, ik ben er heel goed in om dat onzichtbaar te doen.


En nu ruikt het dus heel lekker bij mij in huis, telkens als ik langs zo'n vaas loop vangt mijn neus die geur op. Ook mijn terrasje buiten heeft een boeket gekregen. Loop ik dan naar de tuin waar de border helemaal klaar is dan geniet ik daar weer even verder. Dus kom maar op met die Pasen, op de eitjes na ben ik er klaar voor.




Reacties

Ageeth Mooij zei…
Dat zijn feestjes in je vazen!
Marthy zei…
Paasfeestjes, Ageeth;-)
Haak en Pen zei…
Wat prachtig, ik ben dol op de geur van seringen. Ben gewoon een beetje jaloers, want seringen doen het hier niet. De herten vreten ze integraal op.
Geniet ervan
Fijne paasdagen, Manon
Marthy zei…
Ik hou ook van de geur van seringen, Manon. Het doet me aan vroeger denken,aan de tuin van mijn vader.
Emie zei…
Je hebt er weer sfeervolle hoekjes van gemaakt, Marthy. Die gele kannen op de bovenste foto zijn trouwens ook fraai zeg. En nou maar snuiven en genieten!
Ineke zei…
O, Marthy....de geur van seringen. Hier houd ik zo van.
Geniet ervan en van de baksel uit de broodoven. Dan mis je je paaseitjes niet!
Fijne dagen en lieve groet.
Bertiebo zei…
Heerlijk, seringen. En mooi. Het herinnert me aan vroeger
Ziet er allemaal heel gezellig uit. Fijne Pasen.
Prachtig, ik kan ze bijna ruiken. Fijne Paasdagen. Groet El
miekequilt zei…
Wat een mooie foto's. Ik vind seringen schitteterend, echte lentebloemen.
Marthy zei…
Drie van die gele kannetjes heb ik, Emie. In een brocantewinkel gekocht hier en ik vind ze nog steeds zo leuk.
Marthy zei…
We gaan eens kijken wat het morgen wordt met die baksels, de oven wordt al voorverwarmd.
Marthy zei…
Die geur blijft je je hele leven bij, Bertie.
Marthy zei…
Het Paas- en lentegevoel is in ieder geval aanwezig, Jeanette.
Marthy zei…
Leuk is dat, iedereen houdt van de geur van seringen.
Sjoerd zei…
De sering hier is helaas gesneuveld. Ik vind het ook heerlijk ruiken.
Marthy zei…
Ik heb zelf ook een boompje, Mieke, dieppaars. Maar die bloemen zijn nog niet helemaal uit.
Marthy zei…
Jammer Sjoerd, misschien toch maar een nieuwe aanplanten?
Pippa's Hus zei…
Seringen doen mij altijd aan vroeger denken. Bij mijn ouders thuis stond een hele grote. En ze ruiken heerlijk! XX Esther
Jeanne zei…
Wat een fraaie hoekjes heb je gemaakt! En ja, wat kan er op tegen de geur van seringen.
Marthy zei…
Leuk dat seringen bij veel mensen herinneringen aan vroeger doen oproepen en dus ook bij mij.
Marthy zei…
Behalve dat seringen lekker ruiken zijn ze ook prachtig om te zien, Jeanne.
Vlimbouter zei…
Ik ruik de geur van jouw seringen bijna tot hier ;-)
Onze seringen zijn bijna klaar om te bloeien. Ik kan niet wachten!
Fijn paasweekend!
Jij hebt echt feeling om gezellige hoekjes te creëren.
Seringen...toen ik nog in de bloemenwinkel werkte, waren ze al onbetaalbaar. Wedden dat deze van jou nog lekkerder ruiken ook?
Lieve groet ♥
Jacek zei…
Prachtig!
Marthy zei…
Na deze witte komen de mooie paarse van mezelf, dus ik heb nog wat tegoed.
Marthy zei…
Ze ruiken echt heel lekker, Kakel.
Marthy zei…
Ha, zoon van me.
Lida zei…
Lekker hoor...ik kan ze hier helemaal ruiken. Hadden wij vroeger ook, een seringenboompje in de tuin. Mijn moeder was er maar wát trots op.
In de weer zei…
Prachtig Marthy en ook bij mij roepen ze herinneringen op. Wij hadden ook altijd seringen in de tuin ( nu niet meer, wonen nu kleiner ) en ik nam altijd seringen mee naar, wijlen, mijn schoonzus of ik belde haar dat ze weer kon komen plukken. Zij was er echt dol op.
Marthy zei…
Seringen en de geur daarvan maken blijkbaar wat los bij mensen, Toos.
Haha.. zit ook in de genen denk ;-) Mijn moeder had er ook een handje van om altijd overal te knippen als ze iets mooi vond. Ik doe het ook. Fijne Pasen!
Marthy zei…
Oh ja, jouw moeder deed het ook, dat weet ik nog. En opa van Bohemen had er ook geen moeite mee, die kwam met van alles thuis.
Mirjam zei…
Echt prachtige bloemen van de sering en hoe heerlijk om daar een paar takken van in huis te hebben.
Liefs,
Mirjam