Doorgaan naar hoofdcontent

Verkiezingen in Frankrijk

Onze ex-buurvrouw Marie-Christine had ons uitgenodigd voor de lunch, in Frankrijk een complete maaltijd. Zij heeft een nieuwe vriend en ze wilde ons daar graag mee kennis laten maken. Er was veel wind vandaag maar op haar beschutte terras zaten we heerlijk in de zon en genoten van spijs en drank. Allerlei onderwerpen kwamen ter sprake maar vooral de aanstaande verkiezingen in Frankrijk. Zondag gaat men op voor de eerste ronde. Er wordt voorspeld dat Marine le Pen die zal winnen maar in de tweede ronde een nederlaagzal lijden. We wachten het af. Op de terugweg in Aubenas maar meteen de wekelijkse boodschappen gedaan in de grote Intermarché aldaar. We doen onze inkopen meestal in Privas dus we kennen de weg niet zo goed in deze supermarkt, het kost daarom wel wat tijd om alles te vinden. Na een paar dagen niet veel gedaan te hebben gaan we morgen lekker aan de slag in de moestuin.

Reacties

Jeanne zei…
Alle tijd toch? Ga je nog dingen zaaien of verpoten of staat alles al?
Inge zei…
Altijd leuk, rondstruinen in een (grote) Franse supermarkt
Annelies zei…
En volgens mij heb je een goede dag uitgekozen om weer lekker met je handen in de moestuin te gaan wroeten: geen harde wind meer!
Marthy zei…
Behalve de aardappelen staat er nog niets in, dus zaaien en poten, Jeanne.
Marthy zei…
Ik vind ze soms te groot, Inge, ben in Stolwijk een kleintje gewend.
Marthy zei…
Dat hoop ik Annelies want nu is de wind nog stevig hier.
Ja die verkiezingen doen nogal wat stof opwaaien hier. .........
Marthy zei…
Hopelijk blijft het bij stof, Alet;-)
Dat hoop ik ook dan maar :-)
Sjoerd zei…
Ze hebben daar toch geen moestuin potjes.... zoals Appie hier.
KnutzEls zei…
Terwijl ik het lees, kijk ik hier met een half oog naar het nieuws. Het zal spannen, maar we kunnen er toch niets aan veranderen. Afwachten dus maar
Marthy zei…
Eh nee, Sjoerd. Maar wel veel zaad en plantjes hoor.
Marthy zei…
De meeste mensen die wij hier kennen gaan gelukkig niet op deze dame stemmen. Alhoewel, we hebben een buurman......
Leuk, Aubenas. Ik ben niet heel erg bekend in Frankrijk, maar 1x vakantie, maar ik was wel in Aubenas. De Tour de France was er langs geweest en alles was mooi versierd met fietsen op rotondes e.d.
Marthy zei…
We hebben hier in de laatste tien jaar twee maal een Tour de France gehad. Wat een drukte!
Emie zei…
Wij wachten hier nog even de koudeval af, die deze week het weer beinvloedt. En dan die moestuin weer in. Onze handen jeuken.
Marthy zei…
Ook hier is het opeens koud. Wel zonnig dus kans op nachtvorst. Als het te koud is blijf ik binnen.
Onliemie zei…
Het voorbije weekend bij de terugkeer stond er ook al een flinke wind. We hadden even file op de autosnelweg. Een bagagebak had het begeven door de wind en de hele snelweg lag bezaaid met kleding en schoenen van die mensen. Ik vond het zo zielig voor hen. Hopelijk hebben ze nog een beetje kunnen recupereren. Geniet maar fijn van het tuinieren. Hier is het nu echt koud en afkicken van die vervroegde zomer.
Viel de nieuwe vriend ook een beetje mee? :-)
Marthy zei…
Ondanks dat de zon blijft schijnen is het nu ook erg fris met met aanstaande nachten vorst aan de grond. Eh...de nieuwe vriend. Ja, dit was een leuke vent maar hoe lang het duurt is niet te voorspellen bij Marie-Christine. Over dit onderwerp zou ik een boek kunnen schrijven.....
Pippa's Hus zei…
Ook hier vroor het de afgelopen nacht! Brrr. Maar wel fijn onder mijn dekbed! ;-)) XX Esther
Vlimbouter zei…
Mijn favoriete supermarkt in Frankrijk is de Hypermarché E. Leclerc. Ongelooflijk wat je daar allemaal vindt.
Marthy zei…
Sommige van die supermarkten hier zijn zo groot dat het me soms overrompelt.
Mirjam zei…
Die verkiezingen zijn dus inmiddels begonnen, hoorde er niet iets over in het nieuws op de radio. Ben heel benieuwd hoe dat zal aflopen.
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Het zal nog wel een paar uur duren, Mirjam, voordat er wat bekend wordt.