Doorgaan naar hoofdcontent

In plaats van één hebben we er nu twee

De meeste linkse ooievaarsbek 'Patricia' in de border wordt te groot, staat andere planten te verdringen, las ik gisteravond in mijn tuinschrift. Blij dat ik zulke aantekeningen maak, want ik was het al weer glad vergeten. Ik zo'n geval komt de man met de schep en graaft die plant eruit, wat in dit geval geen sinecure is want deze plant wortelt diep. Dan zweeft die schep boven de kluit en tsjakka, in plaats van één hebben we nu twee planten.

De ene helft gaat weer terug in de border met een gieter water als beloning en de andere helft wordt voorlopig bewaard. Helemaal aan het eind van de border gaat een plek vrij komen waar deze helft met z'n karmijnroze bloemen de boel gaat opvrolijken. Dat duurt nog even een paar dagen want mijn border is achttien meter lang en ik heb er nu zes gedaan.



Reacties

Mirjam zei…
Ja, de beste manier om dit te doen! Fijn dat je dan het teveel aan plant gewoon weer op een ander plekje kwijt kunt. Jullie zijn lekker bezig zo. Wat zul je genieten.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Jeanne zei…
En nog naar de kookwekker geluisterd??
miekequilt zei…
Bedankt! Wij hebben de plant ook in de tuin en ik had geen idee meer hoe hij heet. En nu weet ik t weer!
Emie zei…
Dat hebben wij nu met de hop, alleen weet ik nog niet waar ik met nummer twee naar toe moet!
Gelukkig doe je dat, opschrijven wat je opvalt. Ik vergeet dat best vaak en weet dan niet meer hoe ik het bedacht had. Maar er komt altijd weer iets anders voorbij of een andere oplossing.
Elizabeth zei…
Fijn zo'n man met de schep die doet wat je wil ...
Dan is het klusje snel geklaard.
Schitterende bloemen om van te genieten!
Marthy zei…
Het is hier de hele dag feest, Mirjam, mede door het mooie weer.
Marthy zei…
's Morgens een poosje werken in de border tot de kookwekker roept. Daarna ga ik wat anders doen, recht overeind. Het werkt prima want ik heb mijn rug nog niet gevoeld.
Marthy zei…
Doet hij het bij jou ook zo geweldig? Het is een van de langstbloeiende ooievaarsbekken.
Sjoerd zei…
drie dagen en je bent klaar met de border als ik dit zo lees... En als de man met de schep helpt...
Marthy zei…
Ik heb er altijd moeite mee om een goede plant zomaar weg te gooien, heb jij dat ook? Jammer dat we geen buren zijn, ik had hem best gewild.
Marthy zei…
Ik ga er bewust voor zitten, Jeanette, en schrijf dan dit soort dingen op. Ik las de tip ooit en doe het al jaren, schrijf hele verhalen over mijn tuin.
Marthy zei…
Mart staat snel klaar om me te helpen, Elizabeth, heel fijn. Hij heeft veel meer kracht en dat is bij dit soort karweitjes nodig.
Marthy zei…
Ik schiet in ieder geval lekker op Sjoerd en ja, die schep moet er nog een paar keer aan te pas komen.
Vlimbouter zei…
Oh, ik wil ook zo'n man met een schep! Ik tracht mijn pollen zelf in twee te klieven, maar kom soms kracht te kort.
Marthy zei…
Die man waarschuwt doorlopend dat ik geen te zwaar werk mag doen, dus ik hoef maar te kikken en daar komt hij met zijn schep, de lieverd.