Doorgaan naar hoofdcontent

Een drukke eerste dag

Gelukkig was het helemaal niet druk op de weg gisteren maar toch deden we er met onze vracht achter de auto nog twaalf uur over terwijl we het normaal in zo'n tien uur kunnen rijden. We vonden het wel welletjes zo en hebben de caravan beneden bij buurman Rudolp laten staan. Vanmorgen vroeg eruit, auto gedeeltelijk uitgeruimd, de caravan weer aangehaakt en toen een uurtje zuidelijker naar Ruoms gereden waar we het ding op de camping hebben achtergelaten. Nog even naar de plek van mijn zus en zwager gereden die over zes weken dit uitzicht over de rivier de Ardèche krijgen. Niet gek, hè.


Op de terugweg boodschappen gedaan, wat gegeten buiten in het zonnetje waarna Mart weer verder ging met de auto leeghalen en ik tassen en dozen leeg ruimden. Ondertussen heb ik al gezien, ook onderweg dat er al veel meer in bloei staat dan verleden jaar om deze tijd. Mijn handen jeuken om aan de slag te gaan, nog meer als ik zie wat er ondertussen allemaal aan plantgoed uit die auto is gekomen. Maar dat gaat vandaag niets meer worden, eerst alle rommel binnen wegruimen. 


Reacties

Emie zei…
Wat zullen je zus en zwager blij zijn met jullie hulp! En rustig aan hoor Marthy. Wij zijn hier nu een week en eindelijk heb ik het binnen weer echt op orde. Er was zoveel buiten te doen dat we dat prioriteit hebben gegeven.
Jeanne zei…
Ik doe het jullie allemaal niet na, zo'n reisje met caravan, alsof het niets is! Maar nu kan het genieten beginnen! Neem de wijze raad van Emie goed in acht, want zij is de ervaringsdeskundige.
Marthy zei…
Dank je voor je wijze raad Emie, en ja, ik doe het kalmpjes aan. Moeilijk want ik zou overal tegelijk wel willen beginnen.
Marthy zei…
Naar wijze raad luister ik altijd, Jeanne en ik kan me zelf ook wel een deskundige op dit gebied noemen;-) Er komt zoveel werk op je af de eerste weken, maar gelukkig vinden Mart en ik dat werk heelijk om te doen.
Wieneke zei…
Nou, ik vind 12 uur toch best wel snel gedaan. Welkom in de Ardèche! :-)
Mirjam zei…
Oh ik zag het Lelietje-van-dalen ook in de krat staan. Wat leuk!!
Fijn dat jullie de caravan voor je zus en zwager mee konden nemen, en zo te lezen is alles helemaal volgens plan gegaan. Heerlijk om lekker in het zonnetje te kunnen eten. Succes met het uitpakken van alles en lekker snel weer in je ritme zien te komen.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Wij waren er ook meer dan tevreden over, Wieneke. Die caravan lag goed op de weg, Mart kon er met gemak 110 mee.
Pippa's Hus zei…
Wat lief dat jullie de caravan zelfs op de plek brachten. Ik kan me voorstellen dat je graag aan het tuinieren wil gaan. Morgen misschien? XX Esther
Ineke zei…
Fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen. De familie van de caravan kan trots en dankbaar zijn op Les Marts.Enne...luister goed naar de raad van Emie!
Geniet eerst maar even en als je de tuin etc hoort gillen om aandacht stop je maar watjes in je oren. Dikke knuffel!
Marthy zei…
Als het morgen net zulk mooi weer is als vandaag ga ik zeker beginnen, Esther.
Marthy zei…
Ik moet altijd zo om jou opmerkingen lachen, Ien. Een tuin die gilt, haha. Nou ik ga gillen als ik niet aan het werk mag in die tuin.
Inge zei…
Ik sluit me bij ieders goede raad aan :-)
Annelies zei…
Weer veilig en wel terug in de Ardèche. En zoals we jullie beloofd hebben: een zonnetje!
Het laatste stuk met de raampjes open gereden om de Ardèche lucht op te snuiven?
Geniet maar weer flink daar op jullie mooie plek!
Lieve groeten van die andere genieters
Marthy zei…
Dat ritme pakken we altijd snel weer op Mirjam, we zijn immers al jaren landverhuizers, haha.
Marthy zei…
Fijn, maar jij denkt toch niet dat ik morgen op mijn tuinbank van het uitzicht ga zitten genieten, hè?
Marthy zei…
Heerlijk weer vandaag. Rond Aubenas was het 20 graden en in de namiddag in onze tuin ook bijna. We gaan genieten!
Bertiebo zei…
Heerlijk en goed gedaan!
Die plek van zus en zwager ziet er ook goed uit.
miekequilt zei…
Lekker doen waar je zin in hebt. Daar gaat het toch om? Heerlijk om weer op jullie eigen plek te zijn. Ik verheug me op de blogs uit La Douce
Sjoerd zei…
Je kunt beter langzaam aan beginnen, dan hou je het veel langer vol. Ik was na een volle ochtend in de tuin meteen afgemeld...
Marthy zei…
Mooi hè, Jeanette. Vrij uitzicht over de rivier de Ardèche.
Marthy zei…
Datn ga ik morgen doen, Mieke. Gewoon van alles waar ik zin in heb.
Marthy zei…
Dat tuinwerk ga ik verdelen, daar lees je morgen meer over, Sjoerd.
Vlimbouter zei…
Oh, zo leuk. Heb jij nu al ergens belletjesplanten (= Fuchsia) gevonden? Ik heb ze elk jaar in bakken staan, maar pas nà de Ijsheiligen. Bij jou daar in het lekker warme zuiden kan het natuurlijk nu al. Geniet maar volop van de zon en de warmte als je aan het planten bent ;-)
Elizabeth zei…
Wat een rust daar aan de Ardêche... prachtig plekje voor je zus om de caravan neer te zetten en ook gezellig om dan zo dicht bij jullie te zitten!
Ik verheug me er al op om de komende tijd weer die heerlijke Frankrijk foto's op je blog te zien. De natuur lijkt overal wel vroeg! Misschien ook geen strenge winter geweest in de Ardêche?
Marthy zei…
Ik heb deze Fuchia's vlak voor we weggingen in Stolwijk gekocht, Lut. Ik bezweek voor de prachtige donkere kleur van de bloemen. Ze zijn niet zo groot, ik weet niet of ze groter worden. Het kan hier 's nachts nog koud zijn, we zitten hoog dus misschien moet ik ze nog maar even beschut houden.
Marthy zei…
Nee, het is geen strenge winter hier geweest, Elizabeth, dat kan ik aan alles merken. Er is niets bevroren, zelfs mijn vetplanten niet.
Dat was een lange reis maar fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen in de Ardèche.
Marthy zei…
Heerlijk om weer hier te zijn, Alet. Prachtig weer voor al het tuinwerk.