Doorgaan naar hoofdcontent

Aardappels en aardbeien

Vanmorgen zijn de aardappels gepoot, twee verschillende soorten, vroege en middelvroege.  Van ieder 35 stuks. Aan de andere kant van het aardbeienbed is de grond nog niet schoon maar mijn tuinman vond dat hij eerst een dagje moest gaan maaien. Hij heeft wel gelijk, want als hij nog langer wacht is er geen doorkomen meer aan op het derde terras.

Het aardbeienbed heb ik gistermiddag schoongemaakt. Het was niet veel werk want er zijn van het najaar nieuwe plantenstekken in gekomen. Ze hebben nog een scheutje koemestdrap gekregen en mogen nu hun best gaan doen. Eigenlijk doen ze dat al door al die zon die we hier hebben gehad, in sommige planten zitten al mooie grote bloemen. Dat worden straks heerlijke grote aardbeien.


Reacties

Het water loopt nu al in mijn mond!
In de weer zei…
Dat worden weer lekkere taarten, toetjes en jammetjes of gewoon uit de hand. Altijd lekker.
Marthy zei…
Ik neem aan van de aardbeien;-(
Marthy zei…
Ik doe van alles met die aardbeien. Kan ook wat ik heb er ieder jaar genoeg.
Pippa's Hus zei…
Mmmm aardbeien uit eigen tuin, dat zijn de lekkersten. XX Esther
Wat fijn dat er nu al bloemen in de aardbeien zitten. Het ligt er allemaal keurig bij. Een goed begin is het halve werk zeggen ze toch.
Marthy zei…
We zijn zelf ook heel tevreden over ons werk. Het begin van het moestuinseizoen is er.
Emie zei…
En wat hebben jullie (en wij) er ook goed weer bij hè? Op die manier is het nog fijner werken in die moestuinen.
Marthy zei…
Vandaag was het wat frisser maar morgen wordt het weer vrolijk 20 graden. Het is zo lekker, we zijn de hele dag buiten.
Lida zei…
Wat ik me afvraag. Kan je gewoon elke willekeurige aardappel als pootaardappel gebruiken?
Marthy zei…
Je bedoelt een consumptieaardappel? Je kan het proberen, bijvoorbeeld een paar aardappels in een grote pot. Er schijnt wat eerder kans te zijn op aardappelziekte.
Er is daar duidelijk goed geweekt, de oogst zal navenant zijn. Leuk vooruitzicht
pieke zei…
Niet de koemestdrap? 😀
Ageeth Mooij zei…
Goede vooruitzichten!
Wat een keurige tuin, heerlijk aardbeien vers van het land. Groetjes El
Jolanda zei…
Wat heerlijk om weer even bij te lezen over jullie heerlijke huis in Frankrijk. Zo genieten al die tuinplaatjes en de zon!!! Fijn dat je ons mee laat genieten:)
Marthy zei…
Ik verheug me op die heerlijke aardbeien.
Marthy zei…
Ja, die zon hebben we nu al anderhalve week, echt lekker.
Vlimbouter zei…
Ik ben een beetje jaloers op die schitterende zon. Van die aardbeien zullen jullie volop kunnen smullen. Niets gaat boven een vers-geplukte aardbei van eigen kweek.
Mirjam zei…
Heerlijk hoor, eigen piepers en eigen aardbeien van de tuin. Wat een rijkdom.
Dat wordt heerlijk genieten voor jullie deze zomer.
Liefs,
Mirjam