Doorgaan naar hoofdcontent

Zomer en winter

Ik kocht dit ijzeren rek ooit van de eigenaresse van de bloemenwinkel in ons dorp. Zij gebruikte het in haar winkel maar wilde het mij wel verkopen. Jarenlang heeft het in Stolwijk gestaan en toen mocht het mee naar Frankrijk waar het ondertussen ook al weer heel wat jaren hier tegen de voorkant van ons huis staat. Zomer en winter blijft het daar staan en de plantjes erop ook, die gaan gewoon jarenlang mee. De enige nieuweling op het rek dit jaar is de saxifraga hieronder op de foto, ik vond dat een kleurtje erbij wel kon.


In de pot hierboven werd het een beetje kaal dus ik heb wat hangende polletjes afgeknipt en gewoon in de grond gestoken. Meestal lukt dat, het spul wortelt heel makkelijk, zelfs op mijn tuinmuren.





Zo'n oud stuk hout vind ik prachtig, ik zou er wel meer van willen hebben om zo maar ergens neer te leggen. Maar ik ben altijd zo bezig met foto's nemen dat ik vergeet om op dit soort dingen te letten. Misschien toch maar eens mijn fototoestel thuis laten.....


Reacties

Nee Marthy neem je toestel mee want dan kunnen we mee genieten. Mooi hoekje met dat rek!
KnutzEls zei…
Leuk hoekje. En jij hebt vast groene vingers. Bij mij lukt het lang niet zo goed. Praat je tegen de planten, want dat schijnt te werken.....?
Je kunt toch beide doen, fotograferen én hout, stenen e.d. meenemen. Doe ik ook.
Bertiebo zei…
Oh dat rek is super. Als je het ooit kwijt wil...
Marthy zei…
Jammer voor je, Bertie, maar ik wil het echt niet kwijt. Ik heb het al zo lang dat ik er aan gehecht ben geraakt.
Marthy zei…
Haha, ik zie mezelf ook niet zonder fototoestel op pad gaan, Jeanne.
Marthy zei…
Van mijn schoonmoeder geleerd, die praatte echt tegen haar planten. Maar ik ben het ondertussen ook gaan doen en het werkt blijkbaar.
Marthy zei…
Mij lukt het niet zo goed om dat tegelijk te doen. Maar ik ga er eens wat meer mijn best voor doen, wie weet met wat voor mooie schatten ik thuiskom.
Sjoerd zei…
Heerlijk is dat toch, een beetje experimenteren in de tuin.
miekequilt zei…
Je rek is enig. En ik hoop dat je je fototoestel mee blijft nemen op je wandelingen, want ik geniet van de foto's. En laat Mart maar de stenen en hout meenemen ( haha, grapje hoor).
In de weer zei…
Een warm welkom dat rek aan de voorkant van jullie huis.
Marthy zei…
Je hebt gelijk, Mieke, ik blijf mijn toestel meenemen. Mart uitlijken naar stene en hout? Ik heb een man die dat niet ziet, echt niet.
Vlimbouter zei…
Wat een prachtig rek! Ik ben verzot op gietijzeren spullen.
Mirjam zei…
De saxifraga vind ik zelf ook zo'n leuk plantje. Ieder jaar moet ik er weer op letten dat ik er op tijd eentje koop in het tuincentrum want voor je het weet zijn ze al weer weg en grijp ik mis. Nu staat er weer eentje te pronken in een mooi zinken bakkie bij mij in de tuin hoor. Maar ook leuk, zo'n bonte verzameling vetplantjes op zo'n rekje. Staat heel gezellig.
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Het was het enige plantje wat ik dit jaar aanschafte voor dit rek, de rest van de plantjes staat er al jaren.