Doorgaan naar hoofdcontent

Niet zo gelikt

De muur op de foto is van onze buren en hij helt enigszins naar voren. Afgelopen winter heeft de buurman de muur opnieuw gevoegd, ook het trapje, het ziet er weer netjes uit. De trapleuning van boomstammetjes vind ik geweldig, het hoeft voor mij niet zo gelikt. Ook al is de buurman niet een van de makkelijkste in de omgang, hij houdt huis en terrein keurig bij. In zijn moestuin is al veel gedaan, wij kijken er graag naar.

Mijn werkplek zag er vroeg in de middag nog zo uit maar inmiddels staan de meeste potten nu op zijn plek en zijn er wat kratten naar de garage gegaan. Morgen gaan we weer verder.


Reacties

Emie zei…
Een mens sjouwt wat af, die eerste dagen. Maar het resultaat is zo fijn! Rustieke trap met die houten leuning, helemaal passend bij de omgeving, zo zie ik het ook graag.
miekequilt zei…
Schitterend gedaan door de buurman. Kunnen jullie lekker van genieten. En jouw werkplek is super!! Lekker buiten in de zon. Wat een rijkdom!
Heel erg mooi die muur en trapleuning, past volgens mij echt daar. En wat heb je al een werk verzet op die fijne plek.
Jeanne zei…
Prachtig fotogenieke muur en trap. En je hebt niet stilgezeten zie ik wel. Leuk het zo te zien groeien bij je.
In de weer zei…
Grappig dat zo'n trap alleen daar op z'n plek is, hier zou het echt misstaan.
Annelies zei…
Alweer hard gewerkt, Marthy! Heerlijk weertje om zo buiten bezig te zijn, hè. Ernest heeft het voorbeeld van Mart gevolgd: de eerste laag gras is er weer af!
Elizabeth zei…
Ja, juist gaaf zo'n onregelmatige muur en trap... Hoort helemaal thuis daar!
Heerlijke bezigheid om je plantjes te poten... ik geniet met je mee...

Groetjes, Elizabeth
De buurman heeft z'n minder leuke kanten, maar zijn goede mogen we graag zien (-: Wat heeft-ie dat leuk gedaan, met die boomstammetjes. Die middelste foto is prachtig. Je zal maar zulk uitzicht hebben...
Zonnige groet.
Marthy zei…
We hebben nog voor weken werk, Emie, maar er komt orde in de eerste chaos.
Fraai vakwerk en jullie zicht op dat terras is ook niet te versmaden denk ik!
Marthy zei…
En we hadden weer de hele dag zon, Mieke.
Marthy zei…
De huizen hier in het dorp zijn zo'n driehonder jaar oud, Jeanette en hebben weinig toevoeging nodig. Wij houden van simpel.
Sjoerd zei…
Toen was geluk...
Marthy zei…
Ik kan niet doorlopend plantjes laten zien, Jeanne, en toen viel mijn oog op die muur en trap.
Marthy zei…
In deze omgeving van veel natuur en oude huizen past het, Toos. Op de meeste plekken in Nederland zou het belachelijk staan.
Marthy zei…
Heerlijk hè, om zo bezig te zijn. Ik heb al wat stekjes voor je op pot gezet.
Marthy zei…
Ik geniet als ik zo bezig ben, Elizabeth.
Marthy zei…
Je zal maar buren hebben die er een rotzooitje van maken, ik zou me daar aan ergeren. Het zijn bij ons geen tuintjes van 2 bij 4.
Marthy zei…
Ik kijk graag bij anderen in de (moes)tuin, vaak leer ik nog wat.
Marthy zei…
Ik vind het niet echt gewoon, Sjoerd, ik besef goed wat voor bofkonten wij zijn.
Marthy zei…
Zo denken wij er ook over, Ageeth.
Jan uit Perth zei…
Mooi en treffend woord, Marthy: "bofkontenbesef"...
Mirjam zei…
Prachtige muur en jeetje wat ziet de buurman zijn moestuin er netjes uit. Ja, jij bent net begonnen, dus het kan nog niet allemaal op en top netjes zijn. Je mag best zien dat je aan het werk bent. Zelf heb ik voor- en achtertuin nu lenteklaar (haha, die kleine stukjes) en dat is maar goed ook, want we hebben een (voor onze begrippen) mega-order binnen gekregen. Dus alle zeilen bij voor het werk voor Littlez...
Geniet van je werk in de tuin, hier is het vandaag een wat mindere dag.. maar in het weekend wordt het weer helemaal lekker...
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Wat leuk dat jullie een grote order binnen hebben gekregen, zeker voor je dochter. Het zou vandaag hier 13 graden zijn maar de zon schijnt vrolijk, alleen de wind is wat fris. In het weekend wordt 20 graden voorspeld, ik denk dat het dan wel wandelen wordt.
Pippa's Hus zei…
Wat een heerlijke werkplek! XX Esther
Marthy zei…
Ja, je kan ze slechter bedenken, Esther.
Mirjam zei…
Het is hier ook fris, met een koude wind. En voor hier worden in het weekend ook temperaturen van rond de 20 graden verwacht. Ik ga "Hollen door de Bollen", een georganiseerde wandeling van 21 km, door de bollenvelden.
Zo'n zin in.
Vlimbouter zei…
Je hebt me zin doen krijgen door jouw plant-verhalen. Gisteren en vandaag ben ik volop mijn tuin ingedoken.
Marthy zei…
Ah, goed voorbeeld diet goed volgen.